Sanal gerçeklik edebiyat ve sinemanın bilimkurgu türünde hayali teknolojiler olarak başladığı yolculuğuna, teknoloji ve bilimdeki ilerlemeler sonucunda somut olarak devem etmektedir. Sanal gerçekliğin göstermiş olduğu bu gelişim bir çok sektörde çeşitli amaçlarda kullanılmasına neden olmuştur. Bilimkurgu türünden beslenen sanal gerçeklik, dijitalleşen sinemada konu olmanın ötesine geçerek, sinema anlatısına yeni bir biçim kazandırmıştır. Geleneksel sinemanın kurduğu, sinemaya has gerçeklik algısı yeniden tanımlanmıştır. Sinema izleyicisini perdenin karşısındaki konumundan, hikayenin içine birinci gözden tanık olmaya çeken sanal gerçekli, izleyiciyi anlatıda aktif hale getirmiştir. Fiziksel kısıtlamalara rağmen sana gerçeklik sinema izleyicisini anlatının bir parçası haline getirerek yeni “öznel bakış açısı” kazandırmıştır.Dördüncü duvarı yıkarak hikaye ve karakterle özdeşlik kurulmasını sağlayarak dinamik bir hikaye anlatımı geliştirmiştir. Sonuç olarak da dijital sinemaya yeni bir boyut kazandırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Technology and Digital Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Submission Date | October 27, 2023 |
Acceptance Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |
Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies by İzmir Katip Çelebi University is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi tarafından yayımlanan Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies Attribution-NonCommercial 4.0 International ile lisanlanmıştır.