Finansal okuryazarlık kavramı
ülkemizdeki tasarruf oranlarının neden arttırılamadığının sorgulandığı bir
ortamda günlük hayatımızda finans alanında giderek daha çok tartışılan
konuların başında gelmektedir. Bu kavram sadece ülkemizde değil, neredeyse tüm
dünyada ülke politikalarına ve stratejilerine yön veren bir kavram haline
gelmiştir. Bu alanda başta Dünya Bankası (Worldbank) ve Ekonomik Kalkınma İş
birliği Örgütü (OECD) gibi birçok uluslararası kuruluş finansal okuryazarlık
konusunda çeşitli araştırmalar ve raporlar yayınlayarak ülke yönetimlerini
finansal okuryazarlığa hak ettiği önemi vermeye ve hatta onu devlet politikası
haline getirmeye teşvik etmektedir. Bu çalışmada finans eğitimi ile finansal
okuryazarlık arasındaki ilişki üniversitelerde verilen temel finans eğitimleri
bağlamında değerlendirilecektir. Bunun için ise Haliç Üniversitesi'nde 2015
Şubat ile 2016 Haziran ayları arasında Kurumsal Finans ve Finansal Yönetim
dersleri almış 300 öğrenci üzerinde öğrencilerin finansal okuryazarlık
durumlarını ölçen bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın önemli bir
özelliği öğrencilere bu dersler almadan önce ve aldıktan sonra anket uygulanarak
finansal okuryazarlık anlamında bir gelişme kaydedip kaydetmediklerinin incelemiş
olmasıdır. İnceleme sonucunda başta üniversitelerde olmak üzere tüm eğitim
kurumlarında verilen finans eğitimine dair eleştirel bir değerlendirme yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |