Bu çalışmada, ön lisans eğitimi alan öğrencilerin finansal okuryazarlık
düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. Finansal okuryazarlık düzeyinin
bireylerin almış oldukları eğitimle kazanılabilen bir yetenek olması çalışmanın
temel hipotezini oluşturmaktadır. Çalışmada, Kırklareli Üniversitesi’nde ön lisans
eğitimi alan farklı meslek yüksekokulları öğrencilerinin finansal okuryazarlık
düzeyleri arasındaki ilişki, finans ile ilgili ders alan programlar ve finans
ile ilgili ders almayan programlar düzeyinde karşılaştırmalı olarak ele
alınmıştır. 2018 yılı Haziran ayında anket yoluyla toplanan verilerle ön lisans
eğitimi alan öğrencilerin finansal kararlar almak ve risk yönetiminde bilgi
düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Finans, bankacılık, uluslararası finans
dersi alan öğrencilerin temel düzeydeki finansal okuryazarlık bilgilerinin ve
davranışlarının, finans ve benzeri dersleri almayan program öğrencilerine göre
daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan, genel olarak
bakıldığında, ön lisans öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin düşük
olduğu, finansal karar alma ve para yönetiminde yeterli bilgi ve bilinçli bir
harcama ve tasarruf davranışı içinde olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Dolayısıyla, öğrencilere erken yaşta finansal okuryazarlıkla ilgili eğitimin
verilmesi, ülkenin daha bilinçli bir finansal davranış geliştirmesine ve
ekonomik büyüme ve kalkınmaya katkıda bulunacağını söylemek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |