Review
BibTex RIS Cite

BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 87 - 100, 30.06.2021
https://doi.org/10.46737/emid.938391

Abstract

İpek Yolu; tarihte pek çok ürünün kıtalararası el değiştirmesine sahne olmuş, ticareti canlı tutarak ekonomilere yön vermiştir. Ucuz ve nitelikli iş gücü sayesinde daha az maliyetli üretim yapan Çin kendine küresel ekonomide yeni pazarlar aramaya başlamıştır. Bu amaçla yeni ticaret yolları arayan Çin hükümeti tarihi İpek Yolu’nun modernize edilmiş tasarımını 2013 yılında devlet başkanının duyurmasıyla beraber projenin ilk adımları atılmıştır. Yeni İpek Yolu Projesi kara yolu, deniz yolu ve demir yolu olmak üzere üç ayrı merkezli örülmüştür. Çalışmada deniz ticareti ve bu hat üzerinde bulunan Pire Limanı ile İzmir Çandarlı ve Mersin limanların karşılaştırılması yapılmıştır. Coğrafi konumu, nitelikli iş gücü avantajları ve liman kapasiteleri ile dünya sıralamasına giren ülkemizin projenin sunduğu yatırım ve ticaret imkanlarını fırsata çevirebildiği takdirde elde edilecek ekonomik avantajlar ortaya konulmaya çalışılmıştır.

References

  • Atlı, A. (2014) Çin ve Yeni İpek Yolu Projesi, 74-77, Asya Pasifik Dergisi: http://altayatli.com/wp-content/uploads/2018/07/Analist44IpekYolu.pdf adresinden erişildi.
  • BBC (2020) Italy takes a shine to China's New Silk Road, https://www.bbc.com/news/world-europe-47640196 adresinden erişildi.
  • Cinkara, A. (2019) Uygurlar ve İpek Yolu, Sayı: 2 Cilt: 3 Sayfa: 336., Asya Araştırmaları Dergisi: Dergipark.
  • Çalık, Ü. (2011) Çin Ekonomisi (Mao ve Mao Sonrası Dönem), Sayı 64, Sayfalar 185- 206, Liberal Düşünce Dergisi: Dergi Park.
  • Dreher, A. (2006) Does Globalization Affect Growth? Evidence from a new Index of Globalization, Applied Economics 38, 10: 1091-1110.
  • Esmer, S. (2019) “Bir Kuşak Bir Yol” Hikâyesi: Sahi Pire Limanı bizden ne kaptı? D.E.Ü. Denizcilik Fakültesi: https://www.7deniz.net/yazar-bir-kusak-bir-yol-hik-yesi-sahi-pire-limani-bizden-ne-kapti-164.html adresinden erişildi.
  • IAPH (2018) World Container Traffic Data 2018 Statistics: International Association of Ports and Harbors. https://www.iaphworldports.org/statistics adresinden erişildi.
  • IMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi (2018) Dünya Ekonomi ve Deniz Taşimaciliği Istatistikleri,http://www.dtoizmir.org.tr/dosyalar/denizdenmerhaba/PDF%20SAYILAR/dm%20sayı%2018%20istatistik%20ekk.pdf adresinden erişildi.
  • Kalaycı, İ. (2014) Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler, Cilt 45, Sayı 1, Sayfalar 87- 122, Avrasya Etütleri: Dergi Park.
  • Karagöl, E. T. (2017) Modern İpek Yolu Projesi, Sayı: 174: SETA Perspektif https://www.setav.org/modern-ipek-yolu-projesi/ adresinden erişildi.
  • KOF Swiss Economic Institute (2018) KOF Globalisation Index, https://kof.ethz.ch/en/forecasts-and-indicators/indicators/kof-globalisation-index.html adresinden erişildi.
  • Milliyet (2021) Demir İpek Yolu’ndan ilk tren Türkiye’de, 03.11.2019 tarihli 6070803 sayılı haber yazısı, https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/demir-ipek-yolundan-ilk-tren-turkiyede-6070803 adresinden erişildi.
  • Nakliye Rehberleri (2021) Konteyner Ölçüleri, https://www.merden.com.tr/tr/faydali-bilgiler/19/konteyner-olculeri, https://tirport.com/konteyner-olculeri ve https://www.nakliyerehberim.com/asya%20konteyner%20ebatboyutlar.htm adreslerinden erişildi.
  • Piraeus Port Authority (2013) PPA Statistics 2010-13, OLP https://www.olp.gr/en/statistics/item/6688-ppa-statistics-2010-13 adresinden erişildi.
  • Szczudlik-Tatar, J. (2013) China’s New Silk Road Diplomacy, 34 edn., PISM: Polski Instytut Spraw Miedzynarodowych The Polish Institute of International Affairs.
  • Şahin, G. & Kalaycı, İ. (2014) Yeni Bir Küresel Kalkınma Paradigması: Sürdürülebilir İpek Yolu, T.C. Türk İş birliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı: Dergipark.
  • Temiz, S. (2019) ASEAN’ın Bölgesel Sorunların Çözümüne Yönelik Sistematiği ve Bu Bağlamda ASEAN – Çin İlişkileri, Cilt: 33, Sayı: 4., İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi: Dergi Park.
  • The United Nations Conference on Trade and Development (2020) Fact Sheet #15 Maritime transport indicators, Handbook of Statistics: UNCTAD https://unctad.org/system/files/official-document/tdstat45_FS15_en.pdf adresinden erişildi.
  • Wikipedia (2021) İpek Yolu, https://tr.wikipedia.org/wiki/İpek_Yolu#/media/Dosya:Transasia_trade_routes_1stC_CE_gr2.png adresinden erişildi.
Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 87 - 100, 30.06.2021
https://doi.org/10.46737/emid.938391

Abstract

References

  • Atlı, A. (2014) Çin ve Yeni İpek Yolu Projesi, 74-77, Asya Pasifik Dergisi: http://altayatli.com/wp-content/uploads/2018/07/Analist44IpekYolu.pdf adresinden erişildi.
  • BBC (2020) Italy takes a shine to China's New Silk Road, https://www.bbc.com/news/world-europe-47640196 adresinden erişildi.
  • Cinkara, A. (2019) Uygurlar ve İpek Yolu, Sayı: 2 Cilt: 3 Sayfa: 336., Asya Araştırmaları Dergisi: Dergipark.
  • Çalık, Ü. (2011) Çin Ekonomisi (Mao ve Mao Sonrası Dönem), Sayı 64, Sayfalar 185- 206, Liberal Düşünce Dergisi: Dergi Park.
  • Dreher, A. (2006) Does Globalization Affect Growth? Evidence from a new Index of Globalization, Applied Economics 38, 10: 1091-1110.
  • Esmer, S. (2019) “Bir Kuşak Bir Yol” Hikâyesi: Sahi Pire Limanı bizden ne kaptı? D.E.Ü. Denizcilik Fakültesi: https://www.7deniz.net/yazar-bir-kusak-bir-yol-hik-yesi-sahi-pire-limani-bizden-ne-kapti-164.html adresinden erişildi.
  • IAPH (2018) World Container Traffic Data 2018 Statistics: International Association of Ports and Harbors. https://www.iaphworldports.org/statistics adresinden erişildi.
  • IMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi (2018) Dünya Ekonomi ve Deniz Taşimaciliği Istatistikleri,http://www.dtoizmir.org.tr/dosyalar/denizdenmerhaba/PDF%20SAYILAR/dm%20sayı%2018%20istatistik%20ekk.pdf adresinden erişildi.
  • Kalaycı, İ. (2014) Deniz Ticareti ve Küresel Mali Kriz: İpek Yolu’nda Türkiye İçin Yeni Stratejiler, Cilt 45, Sayı 1, Sayfalar 87- 122, Avrasya Etütleri: Dergi Park.
  • Karagöl, E. T. (2017) Modern İpek Yolu Projesi, Sayı: 174: SETA Perspektif https://www.setav.org/modern-ipek-yolu-projesi/ adresinden erişildi.
  • KOF Swiss Economic Institute (2018) KOF Globalisation Index, https://kof.ethz.ch/en/forecasts-and-indicators/indicators/kof-globalisation-index.html adresinden erişildi.
  • Milliyet (2021) Demir İpek Yolu’ndan ilk tren Türkiye’de, 03.11.2019 tarihli 6070803 sayılı haber yazısı, https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/demir-ipek-yolundan-ilk-tren-turkiyede-6070803 adresinden erişildi.
  • Nakliye Rehberleri (2021) Konteyner Ölçüleri, https://www.merden.com.tr/tr/faydali-bilgiler/19/konteyner-olculeri, https://tirport.com/konteyner-olculeri ve https://www.nakliyerehberim.com/asya%20konteyner%20ebatboyutlar.htm adreslerinden erişildi.
  • Piraeus Port Authority (2013) PPA Statistics 2010-13, OLP https://www.olp.gr/en/statistics/item/6688-ppa-statistics-2010-13 adresinden erişildi.
  • Szczudlik-Tatar, J. (2013) China’s New Silk Road Diplomacy, 34 edn., PISM: Polski Instytut Spraw Miedzynarodowych The Polish Institute of International Affairs.
  • Şahin, G. & Kalaycı, İ. (2014) Yeni Bir Küresel Kalkınma Paradigması: Sürdürülebilir İpek Yolu, T.C. Türk İş birliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı: Dergipark.
  • Temiz, S. (2019) ASEAN’ın Bölgesel Sorunların Çözümüne Yönelik Sistematiği ve Bu Bağlamda ASEAN – Çin İlişkileri, Cilt: 33, Sayı: 4., İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi: Dergi Park.
  • The United Nations Conference on Trade and Development (2020) Fact Sheet #15 Maritime transport indicators, Handbook of Statistics: UNCTAD https://unctad.org/system/files/official-document/tdstat45_FS15_en.pdf adresinden erişildi.
  • Wikipedia (2021) İpek Yolu, https://tr.wikipedia.org/wiki/İpek_Yolu#/media/Dosya:Transasia_trade_routes_1stC_CE_gr2.png adresinden erişildi.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Zeki Yılmaz 0000-0001-7056-2242

Betül Sabancı 0000-0003-2375-1619

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, Z., & Sabancı, B. (2021). BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 4(1), 87-100. https://doi.org/10.46737/emid.938391
AMA Yılmaz Z, Sabancı B. BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi. June 2021;4(1):87-100. doi:10.46737/emid.938391
Chicago Yılmaz, Zeki, and Betül Sabancı. “BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI”. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi 4, no. 1 (June 2021): 87-100. https://doi.org/10.46737/emid.938391.
EndNote Yılmaz Z, Sabancı B (June 1, 2021) BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi 4 1 87–100.
IEEE Z. Yılmaz and B. Sabancı, “BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI”, Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 87–100, 2021, doi: 10.46737/emid.938391.
ISNAD Yılmaz, Zeki - Sabancı, Betül. “BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI”. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi 4/1 (June 2021), 87-100. https://doi.org/10.46737/emid.938391.
JAMA Yılmaz Z, Sabancı B. BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi. 2021;4:87–100.
MLA Yılmaz, Zeki and Betül Sabancı. “BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI”. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, vol. 4, no. 1, 2021, pp. 87-100, doi:10.46737/emid.938391.
Vancouver Yılmaz Z, Sabancı B. BİR KUŞAK-BİR YOL PROJESİ KAPSAMINDA AKDENİZ TİCARET LİMANLARINDA TÜRKİYE FIRSATLARI. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi. 2021;4(1):87-100.