The aim of this study is to search the programmes, the methods and the meterials applied in EU countries. For this aim, the pre-school education programmes of ten EU countries, which are Germany Austria, Belgium, United Kingdom, Bulgaria, Denmark, France, Italy, Spain and Norwey, despite not being a member of EU It accepts most of the economical and legal regulations of EU, have been studied. It has been observed in this study that even though there are similarites between the application of pre- school education of Turkey and the EU Countries, the schooling rate in Turkey drops behind the EU countries
Bu çalışmada “AB ülkelerinin okulöncesi eğitim programları ve programların uygulanmasında kullanılan yöntem ve materyallerin incelenmesi” amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında AB ülkelerinden Avusturya, Almanya, Belçika, Birleşik Krallık, Bulgaristan, Danimarka, Fransa, İtalya, İspanya ile AB’de olmayıp; AB’nin pek çok ekonomik ve yasal düzenlemesine katılım gösteren Norveç olmak üzere on ülkenin okul öncesi eğitim programları alan yazın taraması yoluyla incelenmiştir. Çalışmada AB ülkelerindeki ve Türkiye’deki okul öncesi eğitim uygulamaları açısından benzerlikler olmasına rağmen okullaşma oranı açısından Türkiye’nin AB ülkelerinin gerisinde olduğu görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |