This study investigates the relationship between prospective teachers’ attitudes towards teaching profession and their motivation levels. The universe of the study consists of 118 pedogogical proficiency students and 255 education faculty students. Data has been collected with “Attitudes Towards Teaching Profession Scale” and “Motivational Sub-scale of Motivational and Learnin Strategies Scale”. SPSS 17.0 software has been utilized, and Pearson Correlation, simple linear regression analysis, Krıskal Wallis and t-test have been used while analyzing the collected data. In this paper, the findings of the study are presented and some suggestions are proposed
Bu çalışmada, 2012–2013 eğitim öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfında eğitim gören öğretmen adayları ile pedagojik formasyon programına devam eden öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile güdülenme düzeyleri, aralarındaki ilişki, cinsiyet ve devam edilen program gibi değişkenlere göre farklılıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 118 pedagojik formasyon ve 255 eğitim fakültesi öğrencisi ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği” ve “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği’nin” “Güdülenme Alt Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programından faydalanılarak yüzde, frekans, Pearson Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon Analizleri, Kruskal Wallis ve T-Testi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda elde edilen bulgular ortaya konulmuş ve konuya ilişkin öneriler ileri sürülmüştür
Pedagojik Formasyon, Tutum, Güdülenme, Öğretmen Adayı, Eğitim Fakültesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013, Volume 2, Issue 2 |
Bibtex | @ { epa611624, journal = {Eğitimde Politika Analizi}, address = {eartvinli@gmail.com}, publisher = {Eskişehir Osmangazi University}, year = {2013}, volume = {2}, number = {2}, pages = {41 - 55}, title = {Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme}, key = {cite}, author = {Ömür, Yunus Emre and Nartgün, Şenay Sezgin} } |
APA | Ömür, Y. E. & Nartgün, Ş. S. (2013). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme . Eğitimde Politika Analizi , 2 (2) , 41-55 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48310/611624 |
MLA | Ömür, Y. E. , Nartgün, Ş. S. "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme" . Eğitimde Politika Analizi 2 (2013 ): 41-55 <https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48310/611624> |
Chicago | Ömür, Y. E. , Nartgün, Ş. S. "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme". Eğitimde Politika Analizi 2 (2013 ): 41-55 |
RIS | TY - JOUR T1 - Relationship Between Prospective Teachers’ Attitudes Towards Teaching Profession and Their Motivation Levels AU - Yunus EmreÖmür, Şenay SezginNartgün Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Eğitimde Politika Analizi JF - Journal JO - JOR SP - 41 EP - 55 VL - 2 IS - 2 SN - - M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Journal of Educational Policy Analysis Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme %A Yunus Emre Ömür , Şenay Sezgin Nartgün %T Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme %D 2013 %J Eğitimde Politika Analizi %P - %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Ömür, Yunus Emre , Nartgün, Şenay Sezgin . "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme". Eğitimde Politika Analizi 2 / 2 (October 2013): 41-55 . |
AMA | Ömür Y. E. , Nartgün Ş. S. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme. Eğitimde Politika Analizi. 2013; 2(2): 41-55. |
Vancouver | Ömür Y. E. , Nartgün Ş. S. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme. Eğitimde Politika Analizi. 2013; 2(2): 41-55. |
IEEE | Y. E. Ömür and Ş. S. Nartgün , "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Güdülenme", Eğitimde Politika Analizi, vol. 2, no. 2, pp. 41-55, Oct. 2013 |