BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki

Year 2007, Volume: 2 Issue: 1 - Volume 2, Issue 1, 2007, 34 - 47, 19.05.2016

Abstract

Etkili ve verimli zaman yönetimi, öğretmenler için yeterli olunması gereken, yaşamsal öneme
sahip bir yönetim alanıdır. Günümüzde zamanı etkili ve verimli yönetmek büyük bir öneme
sahiptir. Eğitimin bir süreç olduğu ve bu sürecin etkililiğinin büyük ölçüde zamanın iyi
kullanılması ile olanaklı olabileceği dikkate alındığında, öğretmen adaylarının zaman yönetimi
konusunda yeterli olmaları gerektiği söylenebilir.

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları
arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için İnönü Üniversitesi
Eğitim Fakültesinin tüm bölüm ve programlarında dördüncü sınıfta okuyan birinci öğretim
öğrencilerine “Zaman Yönetimi Anketi” uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.

Araştırmada; öğretmen adaylarının zaman yönetimi puanları ile akademik başarıları arasında
olumlu yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Zaman yönetimi anketinden yüksek puan alan
öğretmen adaylarının akademik başarılarının da yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Kız
öğrencilerle erkek öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ve akademik başarıları arasında ilişki
açısından kız öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kız öğrenciler genel olarak
erkek öğrencilere göre zamanı daha iyi yönetmektedirler ve akademik olarak da daha başarılı
olmaktadırlar.

References

  • Abel, C. F. (2002). Academic success and the international student: Research and recommendations. New Directions for Higher Education, 117, 1–86.
  • Açıkalın, A. (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Adair, J. (2003). Concise time management and personal development. London, GBR: Thorogood
  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 9–13. _______. (2003). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9(35), 87–106.
  • Britton, B. K., & Tesser A. (1991). Effects of time management practices on college grades. Journal Of Educational Psychology, 83(3), 405–410.
  • Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dembo, M. H. (2000). Motivation and learning strategies for college success. Mahwah, NJ:
  • Lawrence Erlbaum Associates. Efil, İ. (2000). Sınıf yönetimi.(Ed. L. Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erkılıç, T. (2005). Zaman yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi. (Editör: H. Kıran). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25.
  • Keenan, K. ( 1996). Yöneticinin kılavuzu, zamanı doğru kullanma. (Çev. E. Koparan). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kocabaş, İ., & Erdem, R. (2003). Yönetici adayı öğretmenlerin kişisel zaman yönetimi davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 203–210.
  • Koch, C. J., & Kleinmann, M. (2002). A stitch in time saves nine: Behavioural decision-making explanations for time management problems. European Journal of Work and Organizational Psychology, 11 (2), 199–217.
  • Macan, T. H. (1994). Time management: Test of a process model. Journal of Applied Psychology, 79(3), 381–391.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L., & Phillips, A. P. (1990). College students’ time management: Correlations with academic performance and stres. Journal of Educational Psychology, 82 (4), 760–768.
  • Mckenzie, K., & Schwitzer, R. (2001). Who succeeds at university? Factors predicting academic performance in first year Australian university students. Higher Education Research & Development, 20(1).
  • Misra, R., & McKean, M. (2000). College students’ academic stress and its relation to their anxiety, time management, and leisure satisfaction. American Journal of Health Studies, (1), 41–51.
  • Nelson, D. B., & Nelson, K. W. (2003, March). Emotional intelligence skills: Significant factors in freshmen achievement and retention. Paper presented at the American Counselling Association Conference, Anaheim, CA.
  • Trueman, M., & Hartley, J. (1996). A Comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32 (2), 199–215.
  • Öktem, K. M. (1993). Zaman yönetimi: Örgütsel etkililiği arttırmada zaman faktöründen yararlanılması. Amme İdaresi Dergisi, 26(1), 217–237.
  • Scott, M. (2001). Zaman yönetimi. (Çev. A. Ç. Çelik), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Smith, J. (1998). Daha iyi nasıl zaman yönetimi. (Çev. A. Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi. 12(143), 18–22.
Year 2007, Volume: 2 Issue: 1 - Volume 2, Issue 1, 2007, 34 - 47, 19.05.2016

Abstract

References

  • Abel, C. F. (2002). Academic success and the international student: Research and recommendations. New Directions for Higher Education, 117, 1–86.
  • Açıkalın, A. (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Adair, J. (2003). Concise time management and personal development. London, GBR: Thorogood
  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 9–13. _______. (2003). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9(35), 87–106.
  • Britton, B. K., & Tesser A. (1991). Effects of time management practices on college grades. Journal Of Educational Psychology, 83(3), 405–410.
  • Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dembo, M. H. (2000). Motivation and learning strategies for college success. Mahwah, NJ:
  • Lawrence Erlbaum Associates. Efil, İ. (2000). Sınıf yönetimi.(Ed. L. Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erkılıç, T. (2005). Zaman yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi. (Editör: H. Kıran). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25.
  • Keenan, K. ( 1996). Yöneticinin kılavuzu, zamanı doğru kullanma. (Çev. E. Koparan). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kocabaş, İ., & Erdem, R. (2003). Yönetici adayı öğretmenlerin kişisel zaman yönetimi davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 203–210.
  • Koch, C. J., & Kleinmann, M. (2002). A stitch in time saves nine: Behavioural decision-making explanations for time management problems. European Journal of Work and Organizational Psychology, 11 (2), 199–217.
  • Macan, T. H. (1994). Time management: Test of a process model. Journal of Applied Psychology, 79(3), 381–391.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L., & Phillips, A. P. (1990). College students’ time management: Correlations with academic performance and stres. Journal of Educational Psychology, 82 (4), 760–768.
  • Mckenzie, K., & Schwitzer, R. (2001). Who succeeds at university? Factors predicting academic performance in first year Australian university students. Higher Education Research & Development, 20(1).
  • Misra, R., & McKean, M. (2000). College students’ academic stress and its relation to their anxiety, time management, and leisure satisfaction. American Journal of Health Studies, (1), 41–51.
  • Nelson, D. B., & Nelson, K. W. (2003, March). Emotional intelligence skills: Significant factors in freshmen achievement and retention. Paper presented at the American Counselling Association Conference, Anaheim, CA.
  • Trueman, M., & Hartley, J. (1996). A Comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32 (2), 199–215.
  • Öktem, K. M. (1993). Zaman yönetimi: Örgütsel etkililiği arttırmada zaman faktöründen yararlanılması. Amme İdaresi Dergisi, 26(1), 217–237.
  • Scott, M. (2001). Zaman yönetimi. (Çev. A. Ç. Çelik), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Smith, J. (1998). Daha iyi nasıl zaman yönetimi. (Çev. A. Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi. 12(143), 18–22.
Year 2007, Volume: 2 Issue: 1 - Volume 2, Issue 1, 2007, 34 - 47, 19.05.2016

Abstract

References

  • Abel, C. F. (2002). Academic success and the international student: Research and recommendations. New Directions for Higher Education, 117, 1–86.
  • Açıkalın, A. (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Adair, J. (2003). Concise time management and personal development. London, GBR: Thorogood
  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 9–13. _______. (2003). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9(35), 87–106.
  • Britton, B. K., & Tesser A. (1991). Effects of time management practices on college grades. Journal Of Educational Psychology, 83(3), 405–410.
  • Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dembo, M. H. (2000). Motivation and learning strategies for college success. Mahwah, NJ:
  • Lawrence Erlbaum Associates. Efil, İ. (2000). Sınıf yönetimi.(Ed. L. Küçükahmet). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erkılıç, T. (2005). Zaman yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi. (Editör: H. Kıran). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25.
  • Keenan, K. ( 1996). Yöneticinin kılavuzu, zamanı doğru kullanma. (Çev. E. Koparan). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kocabaş, İ., & Erdem, R. (2003). Yönetici adayı öğretmenlerin kişisel zaman yönetimi davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 203–210.
  • Koch, C. J., & Kleinmann, M. (2002). A stitch in time saves nine: Behavioural decision-making explanations for time management problems. European Journal of Work and Organizational Psychology, 11 (2), 199–217.
  • Macan, T. H. (1994). Time management: Test of a process model. Journal of Applied Psychology, 79(3), 381–391.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L., & Phillips, A. P. (1990). College students’ time management: Correlations with academic performance and stres. Journal of Educational Psychology, 82 (4), 760–768.
  • Mckenzie, K., & Schwitzer, R. (2001). Who succeeds at university? Factors predicting academic performance in first year Australian university students. Higher Education Research & Development, 20(1).
  • Misra, R., & McKean, M. (2000). College students’ academic stress and its relation to their anxiety, time management, and leisure satisfaction. American Journal of Health Studies, (1), 41–51.
  • Nelson, D. B., & Nelson, K. W. (2003, March). Emotional intelligence skills: Significant factors in freshmen achievement and retention. Paper presented at the American Counselling Association Conference, Anaheim, CA.
  • Trueman, M., & Hartley, J. (1996). A Comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32 (2), 199–215.
  • Öktem, K. M. (1993). Zaman yönetimi: Örgütsel etkililiği arttırmada zaman faktöründen yararlanılması. Amme İdaresi Dergisi, 26(1), 217–237.
  • Scott, M. (2001). Zaman yönetimi. (Çev. A. Ç. Çelik), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Smith, J. (1998). Daha iyi nasıl zaman yönetimi. (Çev. A. Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi. MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi. 12(143), 18–22.
There are 24 citations in total.

Details

Other ID JA22JJ42TT
Journal Section Articles
Authors

Hasan Demirtaş This is me

Niyazi Özer This is me

Publication Date May 19, 2016
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 1 - Volume 2, Issue 1, 2007

Cite

APA Demirtaş, H., & Özer, N. (2016). Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 2(1), 34-47.
AMA Demirtaş H, Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki. Educational Policy Analysis And Strategic Research. May 2016;2(1):34-47.
Chicago Demirtaş, Hasan, and Niyazi Özer. “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 2, no. 1 (May 2016): 34-47.
EndNote Demirtaş H, Özer N (May 1, 2016) Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki. Educational Policy Analysis And Strategic Research 2 1 34–47.
IEEE H. Demirtaş and N. Özer, “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”, Educational Policy Analysis And Strategic Research, vol. 2, no. 1, pp. 34–47, 2016.
ISNAD Demirtaş, Hasan - Özer, Niyazi. “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 2/1 (May 2016), 34-47.
JAMA Demirtaş H, Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;2:34–47.
MLA Demirtaş, Hasan and Niyazi Özer. “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”. Educational Policy Analysis And Strategic Research, vol. 2, no. 1, 2016, pp. 34-47.
Vancouver Demirtaş H, Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişki. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;2(1):34-47.