Bu araştırmanın amacı, 2011 Genel Seçimlerine katılan 15 siyasi partinin, programları temelinde, eğitim politikalarını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden belge (doküman) incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011 yılı genel seçimlerine katılan partiler oluştururken, araştırmanın veri kaynakları, 2011 yılı genel seçimlerine katılan partilerin programlarının “Eğitim” başlıklarından oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Buna göre, 15 siyasi parti programında eğitim politikalarını somutlayan “eğitim yönetimi, eğitim denetimi, eğitim planlaması ve eğitim ekonomisi (EYDEP)” kavramları (ifadeleri) aranmıştır. Araştırmanın sonucunda; partilerin eğitim politikalarını somutlayan kavramların tümüyle ilgili bahsedilen ifade sayısı toplam 414’tür. Bu ifadelerin 189’u eğitim planlaması, 110’u eğitim ekonomisi, 104’ü eğitim yönetimi ve 11’i eğitim denetimi kavramları ile ilgilidir. Parti programlarında daha çok eğitimin planlaması boyutundan söz edildiği, eğitimin denetim boyutunun ise pek önemsenmediğini göstermektedir. Ayrıca parti programları arasında yapılan benzerlik karşılaştırmaları sonucunda siyasi anlamda benzerlik göstermeyen partilerin eğitim hususunda benzeştiği, siyasi anlamda benzer görüşleri taşıyan bazı partilerin ise eğitimin farklı kategorilerinde ayrıştığını ortaya çıkarmıştır
Eğitim politikaları Siyasal Parti programı Eğitim yönetimi Eğitim denetimi Eğitim planlaması Eğitim ekonomisi
The aim of this research is to analyze the party programs of 15 political parties which have participated in the general election of 2011 on the basis of their educational policies. Document analyzing technique from qualitative research designs is used at this study. Data sources of the study consist of education programs of parties which have participated in the general election of 2011. Content analysis is used for data analysis
Educational policy political party program educational administration educational supervision educational planning and education economy
Other ID | JA22MH52JG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 1 - Volume 9, Issue 1, 2014 |