Öğrencilerin sınıf etkinliklerine
ilgi duymaları, etkinlik konularından zevk almaları, etkinliğin konusuyla
ilgili seçim yapabilmeleri ve etkinlikler sırasında sınırlarını
zorlayabilmeleri, üst düzey öğrenmelerin altında yatan temel unsurlardandır.
Eğitsel etkinliğin ilgi çekici, zevkli, seçim yapabilmeye ve sınırları
zorlamaya olanak tanıyan özelliklerinin olması, aynı zamanda 21. Yüzyılın eğitim sistemindeki neredeyse tüm eğitsel içerik, süreç ve
üründe bulunmasını istediğimiz özelliklerdendir. Bu özelliklerin ölçülmesi de
dolayısıyla büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Gentry ve Gable
(2001) tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nde geliştirilen; geliştirildiği
kültürdeki farklı öğrenci gruplarına uygulanan ve ayrıca Kore, Çin ve Arap
dillerine çevrilen ve Güney Kore kültürüne de uyarlama çalışması yapılmış olan Sınıf
Etkinliklerim Ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlamasını gerçekleştirmektir. Bu
doğrultuda araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 3., 4., 5., 6., 7. ve 8.
sınıflarda öğrenim gören toplam 214 öğrenciden elde edilen veri ile
yürütülmüştür. Ölçeğin geçerlik çalışması kapsamında orijinal ölçek geliştirme
çalışmasında elde edilen faktör yapısı Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile
test edilmiştir. Ayrıca geçerlik çalışması olarak madde-toplam korelasyonları
ve boyutlar arası korelasyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin
güvenirlik çalışmasında Cronbach alfa güvenirlik katsayısı kestirilmiştir. Elde
edilen bulgulara göre ölçeğin faktör yapısı orijinal ölçek geliştirme
çalışmasına paralel olarak doğrulanmıştır. Ayrıca Cronbach alfa değerlerinin
0,82 ile 0,90 arasında olduğu görülmektedir. Yapılan bu çalışmalar ile ölçeğin,
Türk kültüründe kullanımı için gerekli geçerlik ve güvenirlik kanıtları
sağlanmış ve ölçek farklı çalışmalar için kullanılmak üzere alana
kazandırılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Acceptance Date | April 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |