OECD’nin PISA 2012
Türkiye problem çözme raporuna göre Türkiye ve Sırbistan aynı matematik
okuryazarlık düzeyindedir. Fakat Sırbistan’ın problem çözme okuryazarlığının,
Türkiye’den daha yüksek olduğu ifade edilmiştir. Bu doğrultuda bu çalışmada iki
ülkenin problem çözme okuryazarlığına etki eden okul değişkenleri belirlenip
karşılaştırılmıştır. Nedensel karşılaştırma yöntemi ile yürütülen bu çalışmada
Türkiye örnekleminde 147 okuldan 4494 öğrenciye, Sırbistan örnekleminde ise 132
okuldan 4059 öğrenciye ait veri üzerinde ayrı ayrı HLM analizi yapılmıştır. HLM
analizi sonucunda, Sırbistan için “engel ve aile bağışı” değişken etkileri,
Türkiye için ise “terk, öğretmen morali ve matematik yarışı” değişken etkileri
istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. İki ülkede farklı değişkenlerin
problem çözme okuryazarlığı üzerinde manidar etkileri olduğu görülse de bu
değişkenlerin okul iklimi kavramının birer bileşeni olması oldukça dikkate
değerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Acceptance Date | November 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 4 |