BibTex RIS Cite

Genellenebilirlik Kuramında Dört Facetli Karışık Desen Kullanımı İçin Örnek Bir Uygulama

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 291 - 296, 15.12.2012

Abstract

Genellenebilirlik Kuramında Dört Facetli Karışık Desen Kullanımı İçin Örnek Bir Uygulama

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 291 - 296, 15.12.2012

Abstract

Bu araştırmada, performansa dayalı durum belirlemeden elde edilen ölçümlere Genellenebilirlik Kuramı’nda karışık desen uygulanmış ve dört facetli desende Genellenebilirlik ve Karar çalışmaları yürütülmüştür. Araştırma verileri 2011- 2012 bahar döneminde Kütahya ilinde bir ilköğretim okulunda 6-7-8. sınıf 132 öğrenciyle gerçekleştirilen performansa dayalı durum belirleme uygulamasından rastgele seçilen 90 öğrencinin sergiledikleri performansların dört puanlayıcı tarafından yanıt tanıma kodları ve göreve özgü analitik dereceli puanlama anahtarı kullanarak puanlanmasından elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, ölçmenin nesnesi olan bireyin en fazla toplam varyansı açıklama yüzdesine sahip olduğu, sınıf düzeyinin önemsenmeyecek düzeyde değişkenlik kaynağı olduğu, bunun yanında farklı sınıflardaki bireylerin puanlarının puanlayıcıdan puanlayıcıya kısmen değişebileceği görülmüştür. Yapılan Karar çalışması sonucunda ise G katsayısının 0.911, phi katsayısının ise 0.898 olduğu ve puanlayıcı sayısını arttırıp azaltmanın; görev sayısını arttırıp azaltmaya oranla daha fazla ölçümün güvenirliğine etkisi olduğu bulunmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Duygu Anıl This is me

Serap Büyükkıdık This is me

Publication Date December 15, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Anıl, D., & Büyükkıdık, S. (2012). Genellenebilirlik Kuramında Dört Facetli Karışık Desen Kullanımı İçin Örnek Bir Uygulama. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 3(2), 291-296.