The multiple- choice format is one of the most popular selected-response item formats used in educational
testing. Researchers have shown that Multiple-choice type test is a useful vehicle for student assessment in core
university subjects that usually have large student numbers. Even though the educators, test experts and different
test recourses maintain the idea that the first answer should be retained, many researchers argued that this
argument is not dependent with empirical findings. The main question of this study is to examine how the
answer switching behavior affects the multiple-choice test score. Additionally, gender differences and
relationship between number of answer switching behavior and item parameters (item difficulty and item
discrimination) were investigated. The participants in this study consisted of 207 upper-level College of
Education students from mid-sized universities. A Midterm exam consisted of 20 multiple-choice questions was
used. According to the result of this study, answer switching behavior statistically increase test scores. On the
other hand, there is no significant gender difference in answer-switching behavior. Additionally, there is a
significant negative relationship between answer switching behavior and item difficulties.
Çoktan seçmeli soru formatı, eğitimle ilgili ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde en çok kullanılan soru formatı olarak bilinmektedir. Yapılan araştırmalar da göstermiştir ki, özellikle öğrenci sayısının çok olduğu yükseköğretimin farklı alanlarında öğrenci başarısının değerlendirilmesinde oldukça yaygın olarak kullanılan bir araç olarak görülmektedir. Eğitimcilerin, test uzmanlarının ve diğer kaynakların çoktan seçmeli sınavlarda öğrencilerin ilk verdikleri cevapların genellikle doğru cevap olduğu inancı yaygın olarak bilinmesine rağmen, bu inanç deneysel çalışmalara dayanmamaktadır. Bu araştırmamın amacı çoktan seçmeli sınavlarda cevapları değiştirme davranışının, öğrencilerin toplam puanlarına bir etkisinin olup – olmadığını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, cevap değiştirme davranışının cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip – göstermediği ve cevap değiştirme davranışları ile madde istatistikleri (madde güçlük ve ayırıcılık indeksleri) arasında bir ilişkinin olmadığı da incelenmiştir. Araştırmada çalışma grubu olarak Eğitim Fakültesine devam eden 207 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada 20 adet çoktan seçmeli sorulardan oluşan arasınav sonuçları kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin cevap değiştirme davranışlarının test puanlarını arttırdığı belirlenmiştir. Öte yandan cevap değiştirme davranışı için cinsiyet farklılığı belirlenememiştir. Ayrıca cevap değiştirme davranışı ile madde güçlük indeksi arasından ters orantılı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir
çoktan seçmeli soru formatı cevap değiştirme davranışı yükseköğretimde ölçme ve değerlendirme
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 1 |