Bu çalışmanın ilk amacı, öğretmenlerin ve ölçme değerlendirme uzmanlarının üniversitelerde verilen ölçme vedeğerlendirme dersi konularının öğretmenler için gerekliliği konusundaki görüşlerini incelemek vekarşılaştırmaktır. İkinci amaç ise konuların ne ölçüde vurgulandığına dair öğretmen görüşlerini almaktır. 182öğretmen yanında 47 ölçme ve değerlendirme uzmanından anketler yoluyla görüş alınmıştır. Öğretmenlerin enyüksek oranla gerekli bulduğu konular test hazırlama ve soru türleri ile standartlar olmuştur. Öğretmenlergüvenirlik hesaplama ve geçerlik türleri ile istatistik ve madde analizi konularını diğer konular kadar gereklibulmamaktadır. Uzmanlar genel olarak bütün konuları gerekli görmektedirler. Ayrıca bazı konuları uzmanlar,öğretmenlerden daha yüksek oranda gerekli bulmuşlardır. Öğretmenlere göre, ölçme ve değerlendirmederslerinde en çok vurgulanan konular test hazırlama ve soru türleri ile ölçmenin temel kavramlarıdır. Bunakarşın öğretmenlerin en az vurgulandığını düşündüğü konular ise performans değerlendirme, istatistik ve maddeanalizi, güvenirlik hesaplama yöntemleri ve geçerlik türleridir. Uzmanlar tarafından çoğu ölçme vedeğerlendirme konuları gerekli görülmesine rağmen, öğretmenlerin bu konuların yeterince vurgulanmadığınıdüşündüğü görülmüştür. Bazı iyileştirmeler için önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 2 |