This study aimed to determine the effect of depression, stress and anxiety on academic success. For this purpose, data was collected by survey method from 103 students studying at Siirt University. The data obtained was analyzed using SPSS and Amos programs. When the analysis results were examined, it was determined that there was a negative relationship between depression, stress and anxiety and academic success. In other words, as students' depression, stress and anxiety levels increase, their academic success decreases.
1919B012219043
Bu çalışmada depresyon, stres ve anksiyetenin akademik başarı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Siirt üniversitesinde öğrenim gören 103 öğrenciden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS ve Amos programları kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde depresyon, stres ve anksiyete ile akademik başarı arasında olumsuz bir ilişkinin var olduğu tespit edilmiştir. Başka bir ifadeyle öğrencilerin depresyon, stres ve anksiyete düzeyleri arttıkça akademik başarıları düşmektedir.
TUBİTAK
1919B012219043
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 1919B012219043 |
Publication Date | September 27, 2024 |
Submission Date | May 3, 2024 |
Acceptance Date | September 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |