Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.
Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.
Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.
Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.
ATTITUDES AND PERCEPTIONS OF VOCATIONAL SCHOOL HEALTH PROGRAMS STUDENTS REGARDING THE HOSPITAL MANAGEMENT AND ORGANIZATION COURSE
The study aims to measure and examine the perceptions of the students studying in health programs in vocational schools about the Hospital Management and Organization course and to offer various suggestions to the academicians for developing the course. In this study, the research population, which was formed by the students of Beykent University Vocational School health programs, a questionnaire was applied to a total of 249 students determined by cluster sampling method. As a data collection tool, the "Course Perception Scale" used by Banoğlu and Baş in 2012 was adapted to the study. According to the research results, a high level of positive relationship was found between the importance given to the Hospital Management and Organization course by the students and the social gains they expected from the study. In addition, the results revealed that those who take the course for the first time attach more importance to the course than those who fail the course and try to progress with a focus on success for this course, as the number of repetitions of the course increases, the level of importance given decreases significantly. The clustering analysis showed that the students were divided into three different categories within themselves. Categorical comparison information is presented in detail in the results section. The findings that emerged as a result of the study contain essential feedback for academicians and health professionals.
Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.
MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI ÖĞRENCİLERİNİN HASTANE YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU DERSİNE İLİŞKİN TUTUM VE ALGILARI
Çalışmanın amacı meslek yüksekokullarındaki sağlık programlarında okuyan öğrencilerin Hastane Yönetimi ve Organizasyonu dersine ilişkin algılarını ölçümlemek, incelemek ve akademisyenlere dersin geliştirilmesi için çeşitli öneriler sunmaktır. Araştırma evrenini Beykent Üniversitesi Meslek Yüksekokulu sağlık programları öğrencilerinin oluşturduğu bu çalışmada küme örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 249 öğrenci üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Banoğlu ve Baş'ın 2012 yılında kullandıkları "Ders Algı Ölçeği" çalışmaya adapte edilerek kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Hastane Yönetimi ve Organizasyonu dersine verdikleri önem ile dersten bekledikleri sosyal kazanımlar arasında yüksek düzeyde pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca sonuçlar dersi ilk defa alanların, dersten kalıp tekrar kalanlara oranla belirgin bir şekilde derse daha fazla önem verdiklerini ve bu ders için başarı odaklı ilerlemeye çalıştıklarını ortaya koymuştur. Dersin tekrar sayısı arttıkça verilen önem düzeyi belirgin bir şekilde düşmektedir. Ayrıca yapılan kümeleme analizinde öğrencilerin kendi içerisinde üç farklı nitelikte kategoriye ayrıldıkları görülmüştür. Kategorik karşılaştırma bilgileri sonuçlar bölümünde detaylı olarak sunulmuştur. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bulgular hem akademisyenler hem de sağlık profesyonelleri açısından önemli geribildirimler içermektedir.
Abdioğlu, H., Kılıç, R., & Çalış, N. (2015). Öğrencilerin ders başarısı üzerinde kişilik özelliklerinin etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 83-109.
Ağırbaş, İ. (2019). Hastane yönetimi ve organizasyon. Siyasal Kitabevi.
Ahmad, S. E., Farina, G. A., Fornari, A., Pearlman, R. E., Friedman, K., & Olvet, D. M. (2021). Student perception of case-based teaching by near-peers and faculty during the ınternal medicine clerkship: A
noninferiority study. Journal of Medical Education And Curricular Development, 8, 1-6. https://doi.org/10.1177/23821205211020762
Aksu, G., & Koruklu, N. (2015). Determination the effects of vocational high school students’ logical and critical thinking skills on mathematic success. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 181-
206.
Banoğlu, K., & Baş, Y. (2012). Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(164),
31-44.
Bardakçı, S., Arslan, Ö., Uluhan, B., & Can, Y. (2018). Derse bağlanma üzerine sosyokültürel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 518-533.
http://doi.org/10.16986/HUJE.2017031576
Brown, T. A. (2015). Confirmatory factor analysis for applied research. Guilford publications.
Çağlayan, A. B., Bahtiyar Karadeniz, C., & Sarı, S. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin seçmeli müzik dersine ilişkin görüşleri (Ordu Üniversitesi SBMYO örneği). 1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal
Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 9-11 Nisan 2018, İstanbul. http://doi.org/10.21733/ibad.416918
Çalık, M., Demirci, B., & Bozdoğan, T. (2021). Endüstri mühendisliği öğrencilerinin maliyet muhasebesi dersine ve dersi veren öğretim üyesine yönelik algıları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos
2021 (Özel Sayı), 183-200. http://doi.org/10.25095/mufad.950152
Çekin, A. (2013). Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine yönelik tutumları (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ekev Akademi Dergisi,
17(57), 461-476.
Çelik, M., & Serinkan, C. (2011). Muhasebe dersine yönelik tutumlarda üniversite öğrencilerinin bireysel ve bölümsel farklılıkları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 289-321.
Elasan, S., & Keskin, S. (2020). Biyoistatistik dersine yönelik öğrenci tutumları: Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 11(21), 27-38.
Fellows, M., & Edwards, J. (2016, Temmuz 1). Future skills and competences of the healthcare workforce in Europe, joint action health workforce planning and forecasting, Centre for Workforce
Intelligence. http://healthworkforce.eu/wp-content/uploads/2016/07/JAHWF_WP6_ D062-Future-skills-and-competences-of-the-health-workforce-in-Europe-Final-May-2016.pdf
Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & Kuppelwieser, V. G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(2),
106-121. http://doi.org/10.1108/EBR-10-2013-0128
Hardalaç, N., & Akyüz, M. (2021). Öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 10(29), 375-403.
Heikkila, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self-regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
https://doi.org/10.1080/03075070500392433
Male, H., & Lumbantoruan, J. H. (2021). Students’ perceptions and attitudes towards statistics. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 560, 507-513.
Marutschke, D. M., White, J., & Serdült, U. (2021). Student perception of software engineering factors supported by machine learning. 2021 International Conference on Electrical, Computer,
Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME), Mauritius. 7-8 October 2021. http://doi.org/10.1109/ICECCME52200.2021.9591101.
McDowall, T., Jackling, B., & Natoli, R. (2015). Relationships between vocational interests and learning approaches to advance the quality of student learning in accounting. Accounting Education,
24(6), 498-513. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1113140
Okocha, F. (2022). Student perception of computer-based testing in kwara state, Nigeria. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 17(1), 1-11.
https://doi.org/10.4018/IJWLTT.294575
Özarslan, M. (2021). Öğrencilerin biyoloji korkuları ve biyolojiye yönelik tutumları. Asya Öğretim Dergisi, 9(1), 80-97. https://doi.org/10.47215/aji.844015
Pérez, P. F. (2021). The emergence of modern hospital management and organisation in the world 1880s-1930s. Emerald Group Publishing.
Pfannstiel, M. A., & Rasche, C. (2019). Service design and service thinking in healthcare and hospital management. Springer International Publishing.
Pihlainen, V., Kivinen, T., & Lammintakanen, J. (2019). Perceptions of future hospital management in Finland. Journal of Health Organization and Management, 33(5), 530-546.
https://doi.org/10.1108/JHOM-02-2018-0045
Savage, M., Mazzocato, P., Savage, C., & Brommels, M. (2017, Şubat 1). Physicians’ role in the management and leadership of health care: A scoping review. http://svenskreumatologi.se/wp-
content/uploads/2018/10/physicians-role-in-the-management-and-leadership-of-health-care_a-scoping-review.pdf
Semerci, A. (2013). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 389-409.
Sermeus, W. (2017). Global society and big data: Here’s the future we can get ready for. İçinde Delaney, C.W., Weaver, C.A., Warren Judith, J., Clancy Thomas, R. and Simpson Roy, L. (Eds). Big data
enabled nursing: Education, research and practice, (ss. 427-440). Springer.
Syafnan, S., Ritonga, M., & Lubis, F. S. (2022). Student perception of the online lecture system during the COVID-19 period. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 3(2), 80-85.
https://doi.org/10.46843/jiecr.v3i2.67
Teixeira, C., Gomes, D., & Borges, J. (2015). Introductory accounting students' motives, expectations and preparedness for higher education: Some Portuguese evidence. Accounting Education, 24(2),
123-145. https://doi.org/10.1080/09639284.2015.1018284
Vikas, S., & Mathur, A. (2022). An empirical study of student perception towards pedagogy, teaching style and effectiveness of online classes. Education and Information Technologies, 27(1), 589-610.
https://doi.org/10.1007/s10639-021-10793-9
Vural, L., & Yavuz, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile derse katılım düzeyleri arasındaki ilişki. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 125-137.
Yarayan, Y. E., Fakazlı, A. E., & İlhan, L. (2022). E-öğrenme tutum ölçeği: Üniversite öğrencileri formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 273-302.
Zengin, E., & Ulaş, H. (2021). Drama ile eğitimin dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori
ve Uygulama, 12(24), 353-376.