Abstract
Turizm, büyük bir büyüme potansiyeline sahip, sürekli genişleyen bir hizmet sektörüdür. Bu nedenle sadece ulusal değil, aynı zamanda bir bütün olarak uluslararası toplumun en önemli uğraşlarından biri haline gelmiştir. Turizm, ekonomideki farklı endüstrilerden ürün talep eden çeşitli tüketim faaliyetlerinin birleşmesinden oluşmakta ve farklı insanlar için farklı şeyler ifade etmektedir. Bu nedenle turistlerin, farklı nedenlerle seyahat etmeye motive olduğu söylenebilir. Turizm, turistlerin ihtiyaçlarını takip etmek ve karşılamak için toplum ve endüstri ile birlikte gelişmektedir. Yeni teknolojilerin ve internetin ortaya çıkışı, turizm alanında bir takım değişiklikler ve yenilikler getirmiştir. Çok sayıda verinin olması, insanların ilgisini, bilgi ve deneyimlerini etkilemiştir. Teknolojinin gelişmesi, birçok sosyal medya araçlarının kullanımı, ekonomideki gelişmeler gibi yaşanan değişimler tüketici istek ve beklentilerini etkilemiş ve bu beklentileri karşılayabilmek için turizmde yeni eğilimler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada turizmdeki yeni eğilimlerin kavramsal olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda uluslararası yazında son günlerde çalışılan fakat ulusal yazında çokça bilinmeyen yeni eğilimler bir arada incelenerek ulusal yazına kazandırılmaya çalışılmıştır.