Ulusal ideolojiler ve dil politikaları, paydaşları yıllardır dil sınıflarında tek dilli stratejiyi izlemeye yönlendirmiştir. Tek bir dilin kullanılmasına rağmen, dil alaşımı, öğrenenlere dil eğitiminde daha esnek bir atmosfer sunmuştur. Bu nedenle, ikinci dil öğrenme ortamlarında bir araştırma konusu olmuştur. Ancak çevrimiçi yabancı dil sınıflarında dil alaşımı uygulamaları pek araştırılmamıştır. Çevrimiçi yabancı dil sınıfları, uygulamalar hakkında sağlam ve değerli bilgiler sunabilir. Bu çalışma, öğrencilerin çevrimiçi yabancı dil sınıflarında bir öğrenme stratejisi olarak dil alaşımı algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Öğrenciler, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde temel düzeyde İngilizce öğrenen öğrencilerdir. Veriler anket ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Anket Küçük'ün (2018) 22 maddelik ve 5'li Likert ölçekli maddelerden oluşan çalışmasından uyarlanmıştır. Nicel veriler tanımlayıcı istatistiklerle analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, katılımcıların düşüncelerini derinleştirmek için anket maddeleriyle bağlantılı beş sorudan oluşur. Nitel veriler, temalar ve kodlar sunularak içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin bilişsel, sosyal ve eğitimsel gelişimleri için faydalıdır. Bu çalışma, öğrencilerin dil alaşımı hakkındaki algılarının hayati olduğu sonucuna varmaktadır. Çalışma sonuçları, paydaşların çevrimiçi yabancı dil sınıflarında dil alaşımı kullanımına ilişkin farkındalığını artırabilir ve kitap yazarları bu bağlamlarda öğrenmeyi geliştirmek için etkinlikler hazırlarken bu konuyu göz önünde bulundurabilir. Analiz, sınıflarda birden fazla dil kullanılarak öğretmenler ve öğrenciler için özgün bir yaklaşım sunabilir; bu nedenle, öğrenciler yeni bir dil öğrenmek için olası tüm potansiyellerini kullanabilirler.
National ideologies and language policies have led the stakeholders to follow the monolingual strategy in language classrooms for years. Despite the use of a single language, translanguaging has given opportunities to learners a more flexible atmosphere in language education. Therefore, it has been a subject of research in second language learning environments. However, translanguaging practices have not been much searched in online foreign language classrooms. Online foreign language classrooms may provide robust and valuable data about its practices. The present study aims to investigate the students’ perceptions of translanguaging as a learning strategy in online foreign language classrooms. Students were selected by purposive sampling. The students were learners of elementary-level English at a state university in Türkiye. The data were collected from a questionnaire and semi-structured interview. The questionnaire was adapted from the study of Küçük (2018), which has 22 items and includes 5-point Likert-scale items. The quantitative data were analyzed through descriptive statistics. Semi-structured interviews consist of five questions related to the questionnaire’s items to extend the participants’ thoughts. The qualitative data were analyzed through content analysis by presenting themes and codes. The findings are beneficial for the cognitive, social, and educational improvements of students. This study concludes that the perceptions of students towards translanguaging are vital. The study results may raise the stakeholders’ awareness of translanguaging use in online foreign language classrooms, and the book writers may consider this issue while preparing activities to enhance learning in these contexts. The analysis may present an original approach for teachers and students by using more than one language in classrooms; therefore, the students can use all their possible potential to learn a new language.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | July 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 37 Issue: 3 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.