Bu çalışma, öğretmen adaylarının okula aidiyet duygusu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinin
farklı bölümlerinde okuyan 295’i kadın, 98’i erkek toplam 393 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler Okula
Aidiyet Duygusu Ölçeği ve Mutluluk Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler incelenmiş ve Kolmogrov Smirnov, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova), Bağımsız Değişkenler
t-testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testleri ve Least Significant Difference (LSD) çoklu
karşılaştırma testi kullanılmıştır. Okul aidiyeti ve mutluluk düzeyleri arasında ki ilişkiyi incelemek amacıyla
Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyonu analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre
öğretmen adaylarının okul aidiyet ve mutluluk duyguları ortalamanın üzerindedir. Öğretmen adaylarının
okul aidiyet duygusu ile cinsiyet değişkeni arasında kadınlar lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca öğretmen adaylarının mutluluk düzeyleri ile üniversiteye yerleşme seçimi ve aile toplam geliri
değişkenleri arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Yapılan çalışmanın sadece son sınıfta öğrenim
gören öğretmen adaylarına yapıldığı göz önüne alındığında, benzer çalışmaların farklı okul kademelerinde
görev yapan öğretmenler ile yapılması bizim çalışmamızda elde edilen bulguları desteklemek açısından
faydası olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | 2022 Aralık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |