Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 100 - 108, 29.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Ada, E. N., Karabekmez, S., Alp, H., ve Pehlevan, Z. (2016). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okudukları bölüme ilişkin aidiyet duygusunun farklı değişkenlere göre incelenmesi. Türkiye Klinikleri J Sports Sci, 8(2), 57-65.
  • Alaca, F. (2011). İki dilli olan ve olmayan öğrencilerde okul yaşam kalitesi algısı ve okul aidiyet duygusu ilişkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.] Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. Biswas-Diener, R., Diener, E., & Tamir, M. (2004). The psychology of subjective well-being. Daedalus, 133(2), 18-25.
  • Booker, C. (2004). The seven basic plots: Why we tell stories. A&C Black, US.
  • Chan, G., Miller, P. W., & Tcha, M. (2005). Happiness in university education. International Review of Economics Education, 4(1), 20-45.
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The” what” and” why” of goal pursuits: Human needs and the self-determinationof behavior. Psychological İnquiry, 11(4), 227-268.
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 7(13), 347-378.
  • Diener, E., & Emmons, R. A. (1984). The independence of positive and negative affect. Journal of Personality and Social Psychology, 47(5), 1105.
  • Doğan, T., Sapmaz, F., (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin Üniversite Öğrencilerinde İncelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi. 25(4): 297-304.
  • Doğan, E., Yilmaz, A. K., Kabadayi, M., ve Mayda, M. H. (2018). Spor bilimleri öğrencileri ile farklı fakültelerde okuyan öğrencilerin sosyalleşme ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22), 403-411.
  • Easterlin, R. A., McVey, L. A., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. S. (2010). The happiness–income paradox revisited. Proceedings of the National Academy of Sciences, 107(52), 22463-22468.
  • Goodenow, C. (1993). The psychological sense of school membership among adolescents: Scale development and educational correlates. Psychology in the Schools, 30(1), 79-90.
  • Goodenow, C., & Grady, K. E. (1993). The relationship of school belonging and friends’ values to academic motivation among urban adolescent students. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Hills, P., & Argyle, M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33, 1073-1082.
  • Kasalak, G., ve Özcan, M. (2021). Öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri üniversiteye ilişkin aidiyet düzeyleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 184-195.
  • Nichols, S. L. (2008). An exploration of students’ belongingness beliefs in one middle school. The Journal of Experimental Education, 76(2), 145-169.
  • Özkök, A., ve Sarı, M.(2016). Ortaokul öğrencilerinin okula aidiyet duygusu ve arkadaş bağlılık düzeyi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25)3, 71-86
  • Poston, B. (2009). An exercise in personal exploration: Maslow’s hierarchy of needs. The Surgical Technologist. 41(8), 347-353..
  • Sarı, M. (2015). Adaptation of the psychological sense of school membership scale to Turkish. Global Journal of Human Social Science: G Linguistics & Education, 15(7), 59-64.
  • Sari, M. (2013). Sense of school belonging among high school students. Anadolu University Journal of Social Sciences, 13(1), 147-160.
  • Talebzadeh, F., & Samkan, M. (2011). Happiness for our kids in schools: A conceptual model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1462-1471.
  • van Gijn-Grosvenor, E. L., & Huisman, P. (2020). A sense of belonging among Australian university students. Higher Education Research & Development, 39(2), 376-389.
  • Yetim, H., Müller, W. D., & Eber, M. (2001). Using fluid whey in comminuted meat products: effects on technological, chemical and sensory properties of frankfurter-type sausages. Food Research International, 34(2-3), 97-101.
  • Traş, Z., Öztemel, K., & Koçak, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, yalnızlık ve sabır düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 878-894.

Öğretmen Adaylarının Okul Aidiyeti Ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 100 - 108, 29.12.2022

Öz

Bu çalışma, öğretmen adaylarının okula aidiyet duygusu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinin
farklı bölümlerinde okuyan 295’i kadın, 98’i erkek toplam 393 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler Okula
Aidiyet Duygusu Ölçeği ve Mutluluk Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler incelenmiş ve Kolmogrov Smirnov, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova), Bağımsız Değişkenler
t-testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testleri ve Least Significant Difference (LSD) çoklu
karşılaştırma testi kullanılmıştır. Okul aidiyeti ve mutluluk düzeyleri arasında ki ilişkiyi incelemek amacıyla
Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyonu analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre
öğretmen adaylarının okul aidiyet ve mutluluk duyguları ortalamanın üzerindedir. Öğretmen adaylarının
okul aidiyet duygusu ile cinsiyet değişkeni arasında kadınlar lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca öğretmen adaylarının mutluluk düzeyleri ile üniversiteye yerleşme seçimi ve aile toplam geliri
değişkenleri arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Yapılan çalışmanın sadece son sınıfta öğrenim
gören öğretmen adaylarına yapıldığı göz önüne alındığında, benzer çalışmaların farklı okul kademelerinde
görev yapan öğretmenler ile yapılması bizim çalışmamızda elde edilen bulguları desteklemek açısından
faydası olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ada, E. N., Karabekmez, S., Alp, H., ve Pehlevan, Z. (2016). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okudukları bölüme ilişkin aidiyet duygusunun farklı değişkenlere göre incelenmesi. Türkiye Klinikleri J Sports Sci, 8(2), 57-65.
  • Alaca, F. (2011). İki dilli olan ve olmayan öğrencilerde okul yaşam kalitesi algısı ve okul aidiyet duygusu ilişkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.] Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. Biswas-Diener, R., Diener, E., & Tamir, M. (2004). The psychology of subjective well-being. Daedalus, 133(2), 18-25.
  • Booker, C. (2004). The seven basic plots: Why we tell stories. A&C Black, US.
  • Chan, G., Miller, P. W., & Tcha, M. (2005). Happiness in university education. International Review of Economics Education, 4(1), 20-45.
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The” what” and” why” of goal pursuits: Human needs and the self-determinationof behavior. Psychological İnquiry, 11(4), 227-268.
  • Demir, R., & Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 7(13), 347-378.
  • Diener, E., & Emmons, R. A. (1984). The independence of positive and negative affect. Journal of Personality and Social Psychology, 47(5), 1105.
  • Doğan, T., Sapmaz, F., (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin Üniversite Öğrencilerinde İncelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi. 25(4): 297-304.
  • Doğan, E., Yilmaz, A. K., Kabadayi, M., ve Mayda, M. H. (2018). Spor bilimleri öğrencileri ile farklı fakültelerde okuyan öğrencilerin sosyalleşme ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22), 403-411.
  • Easterlin, R. A., McVey, L. A., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. S. (2010). The happiness–income paradox revisited. Proceedings of the National Academy of Sciences, 107(52), 22463-22468.
  • Goodenow, C. (1993). The psychological sense of school membership among adolescents: Scale development and educational correlates. Psychology in the Schools, 30(1), 79-90.
  • Goodenow, C., & Grady, K. E. (1993). The relationship of school belonging and friends’ values to academic motivation among urban adolescent students. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Hills, P., & Argyle, M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33, 1073-1082.
  • Kasalak, G., ve Özcan, M. (2021). Öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri üniversiteye ilişkin aidiyet düzeyleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 184-195.
  • Nichols, S. L. (2008). An exploration of students’ belongingness beliefs in one middle school. The Journal of Experimental Education, 76(2), 145-169.
  • Özkök, A., ve Sarı, M.(2016). Ortaokul öğrencilerinin okula aidiyet duygusu ve arkadaş bağlılık düzeyi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25)3, 71-86
  • Poston, B. (2009). An exercise in personal exploration: Maslow’s hierarchy of needs. The Surgical Technologist. 41(8), 347-353..
  • Sarı, M. (2015). Adaptation of the psychological sense of school membership scale to Turkish. Global Journal of Human Social Science: G Linguistics & Education, 15(7), 59-64.
  • Sari, M. (2013). Sense of school belonging among high school students. Anadolu University Journal of Social Sciences, 13(1), 147-160.
  • Talebzadeh, F., & Samkan, M. (2011). Happiness for our kids in schools: A conceptual model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1462-1471.
  • van Gijn-Grosvenor, E. L., & Huisman, P. (2020). A sense of belonging among Australian university students. Higher Education Research & Development, 39(2), 376-389.
  • Yetim, H., Müller, W. D., & Eber, M. (2001). Using fluid whey in comminuted meat products: effects on technological, chemical and sensory properties of frankfurter-type sausages. Food Research International, 34(2-3), 97-101.
  • Traş, Z., Öztemel, K., & Koçak, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, yalnızlık ve sabır düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 878-894.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm 2022 Aralık
Yazarlar

Ayla Esen 0000-0002-0933-1602

Işıl Aktağ 0000-0003-1062-6595

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Esen, A., & Aktağ, I. (2022). Öğretmen Adaylarının Okul Aidiyeti Ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişki. Eurasian Research in Sport Science, 7(2), 100-108.