Ulus ötesi tasarlanmış cemaat olarak ermeni diasporasınınAlmanya’da politik halkla ilişkiler çalışmaları ve geleneksel ve yenimedyayı politik mücadelede araçsallaştırması, yirminci yüzyılın ikinciyarısından itibaren diaspora kavramı ve cemaatleri sosyoloji, etnoloji,tarih ve siyaset bilimi gibi farklı disiplinlerde ele alınmaya başlanmış;son yirmi yıldır ise, iletişim biliminin yanında akademik çevrelerin dışındamedya alanında yapılan tartışmalarda da önem kazanmıştır. Tarihselsüreçte Ermenilerin Almanlarla karşılaşmaları, Hıristiyanlık diniçerçevesinde olmakla birlikte politik nedenlerle gerçekleşmiştir. Onuncuyüzyılın sonunda bazı Ermeni aileler, yakın ülkelerden Almanya’ya göçetmişler, göç süreci bir süre kendiliğinden gerçekleşmiştir. On dokuzuncuyüzyılın sonundan itibaren ise, Almanya’ya Ermeni göçü artmıştır. Buçalışma kapsamında, Almanya’daki Ermeni diaspora cemaatinin oluşumuve gelişim dinamikleri tarihsel, politik, kültürel, sosyal ve ekonomikfaktörler çerçevesinde irdelenmiştir. Ermeni diaspora cemaatinin siyasialanı ve kamuoyunu etkileme potansiyeli, politik halkla ilişkilerfaaliyetleri ve geleneksel ve yeni medyadan yararlanma esaslarıçerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada; Almanya’da güçlübir lobiye sahip olmayan Ermeni diasporasının, politik halkla ilişkilerfaaliyetlerini çok yönlü gerçekleştirdiği ve küreselleşme sürecindegeleneksel medyanın yanında yeni ve sosyal medyadan da yararlanarak, etkialanını genişletmeye çalıştığı varsayılmıştır. Varsayımın sınanması amacıyla,argümantasyon metodu uygulanmıştır. Bulgular; Almanya’da etkin bir lobiyesahip olmayan Ermeni diasporasının, politik ve entelektüel bir proje ileAlman kamuoyunu etkilemeye ve yönlendirmeye çalıştığını ve bu süreçtepolitik halkla ilişkiler faaliyetlerinden ve geleneksel ve yeni medyadanyararlandığını ve etkinliğini arttırmaya çalıştığını göstermektedir
Ermeni diasporası politik halka ilişkiler geleneksel veyeni medya
From the second half of 20.th century, the concept of diaspora andcommunities began to be addressed in different disciplines such as sociology,ethnology, history and political science; and also gained importance in mediadiscussions outside of academic circles in addition to the communicationscience in the last twenty years. Although, Armenians’ encounter with theGermans within framework of Christian religion, eventuated for the politicalreasons. At the end of 10.th century, some of the Armenian families migratedfrom close bordered countries to the Germany, in a period, the migrationprocess actualized itself. From the end of 19.th century, Armenian migrationto Germany was increased. In this study, the dynamics of communityformation and development of the Armenian Diaspora is discussed withinthe framework of historical, political, cultural, social and economicalfactors. The political area of the community of Armenian diaspora and itspotential of effecting public opinion was determined within the framework ofthe political public relation activities and the rudiments of using bothtraditional and new media. In this study; it is assumed that, the Armeniandiaspora, which does not have a strong lobby in Germany, implementsmultidimensional political public relations activities and tries to extend itsinfluence sphere by using new media and social media alongside with thetraditional media in the globalization process. For testing this assumption,argumentation method is used. Findings show that; the Armenian diaspora,which does not have a strong lobby in Germany, tries to effect andmanipulate public opinion in Germany with a political and intellectualproject and in this process it makes use of the political public relations andtraditional and new media and tries to extend its efficiency
Armenian diaspora political public relations traditional andnew media
Diğer ID | JA96GS86VZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 44 |