Abstract
Türk toplumunda genellikle evlenme sırasında düğün merasimi yapılmaktadır. Evlenen eşler bahse konu merasim sırasında birbirlerine ziynet eşyası hediye ettiği gibi, yakınları ve misafirleri tarafından da çeşitli takılar verilmektedir. Ancak, daha sonra taraflar çeşitli sebeplerle birbirlerinden düğünde takı-lan bu ziynetlerin iadesini talep edebilmektedirler. Yargıtay’a göre, böyle bir durumda ziynet eşyası kim tarafından kime takılmış olursa olsun, kadına bağış-lanmış sayılır ve onun kişisel malıdır. Ancak, bahse konu yerleşik içtihat eleştiriye açıktır. Bu çalışma kapsamında öncelikle ziynet eşyası kavramından ne anlaşılması gerektiği belirlenmiştir. Daha sonra, ziynet eşyasının hukukî niteliği incelenmiştir. Son olarak ise, ziynet alacağı davası hakkında açıklamada bulunulmuştur.