BibTex RIS Cite

Akhism and Politic

Year 2011, Volume: 29 Issue: 2, 57 - 73, 01.02.2011

References

  • AKDAĞ, Mustafa, Türkiye’nin İktisadî ve İçtimaî Tarihi, İstanbul, 1995, İstanbul, 1 979, I-II.
  • ANADOL, Cemal, Türk- İslam Medeniyetinde Ahilik Kültürü ve Fütüvvetnameler, Ankara, 1991 .
  • AŞIKPAŞAOĞLU Ahmed Aşıkî, Tevâr'ıh-i Al-i Osman, Düzenleyen: Çiftçioğlu N. Atsız,
  • ATİK, Kayhan, Ahilik ve Eğitim, Bilim Yolu, Kırıkkale 2003.
  • BABİNGERF . KÖPRÜLÜ —Fuat, Anadolu'da İslamiyet, İstanbul, 1996.
  • BARKAN, Ömer Lütfi, “Osmanlı İmparatorluğunda Bir İskân ve Kolonizasyon Metodu Olarak Sürgünler”, I.U. İktisat Fakültesi Mecmuası, İstanbul,
  • Cilt, Ekim 1949- Temmuz 1950, No. 1-4.
  • BAYRAM, Mikail, Ahi Evren ve Ahi Teşkilâtının Kuruluşu, Konya, 1991.
  • BAYRAM, Mikail, Türkiye Selçukluları Döneminde Bilimsel Ortam-ve Ahiliğin Doğuşuna Etkisi, T ürkler, Ankara, 2002, s. 258-263.
  • BÜNDARİ, Zübdetü’n Nursa ve Nühbetü’l Usra, (Irak ve Horasan Selçukluları Tarihi), (çev; Kıvaıneddin Burslan), İstanbul, 1943.
  • CAHEN, Claude, Osmanlılardan Önce Anadolu’da Türkler, (Çev. Yıldız Moran), Istanbııl, 1994.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Bir Türk Kııruınu Olan Ahilik, TTK Yay, Ankara, 1981.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Fütüvvet — Ahi _Müessesesinin Menşe’i Meselesi, A.Ü. Ilahiyat Fakültesi Dergisi, c. I, Istanbul, 1952.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Fütüvvetçilikle Ahiliğin Ayrıntıları, Belleten, xu 159 (1976), Ankara, 1976.
  • ÇİFTÇİOĞLU N. ATSIZ, Osmanlı Tarihleri, 1, İstanbul, 1949.
  • DANİŞMEND, İsmail Hami, İzahlı Osmanlı Tarihi Kronolojisi, 0.1, İstanbul, 1971.
  • DOĞRU, Halime, XVI. Yüzyılda Sultanönü Sancağı’nda Ahiler ve Ahi Zaviyeleri, Ankara, 1991.
  • ECER, A. Vehbi, Anadolu’da Alıi Evran Zamanında Kültür Hayatı, Türk Kültürü ve Ahilik, XXI. Ahilik Bayramı Sempozyumu Tebliğleri, 13-15 Eylül, Istanbul, 1986.
  • GÖLPINARLI, Abdülbaki, İslam ve Türk İllerinde Fütüvvet teşkilâtı ve Kaynakları, LU. Iktisat Fakültesi Mecımıası, İstanbul, 11. Cilt, Ekim
  • Temmuz 1950, No. 1—4. 72
  • Ilamyar Fakültesi Dergisi Sayı: '13 m: zon/2
  • GÜLLÜLÜ, Sabahattin, “Fütüvvet ve Ahi Ahlakı Konusunda Bazı Düşünceler”, Türk Kültürü ve Ahilik Türk Kültürüve Ahilik, XXI. Ahilik Bayraını Sempozyumu Tebliğleri, 13-15 Eylül, Ist. 1986.
  • İBN BATUTA, Seyahat-name, (trc; M. Şerif), İstanbul, 1333.
  • İBN BİBİ, El Evâmirıü’l Ala’iye Ş’l— Umuri’l Ala’iye (Selçukname), c. I-II, (Çev; Mürsel Oztürk), Ankara, 1996. _
  • İBN ESİR, Özaydın, El-Kamı'lfi'i-Tarih, (Çev. Abdülkeriın), İstanbul,1987.
  • KOCATÜRK, Sadettin, “Fütüvvet ve Ahilik”, Türk Kültürü ve Ahilik, (XXI. Ahilik Bayramı Sempozyumu Bildirileri, 13-15 Eylül 1985 Kırşehir, Ahilik Araştırma ve Kültür Vakfı Yayını, Istanbul, 1986.
  • KÖPRÜLÜ, Fuad, Osınanlı Devletinin Kuruluşu, Ankara, 1988.
  • KÖPRÜLÜ, Fuad, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflaı', Ankara, 1966.
  • RUBEN W. , Kırşehir'in Dikkatiınizi çeken Sanat Abideleri, Çev.A.Itil, Belleten, Ank.1947, XI, Sayı:44.
  • SOYKUT, Refik, Orta Yol Ahilik, Ankara, 1971.
  • TABAKOĞLU, Ahmet, Türk İktisat Tarihi, İstanbul, 2003.
  • TAESCHNER, Franz, İslam’da Fütüvvet Teşkilâtının Doğuşu Meselesi ve Tarihi Ana Çizgileri (Çev, Semahat Yüksel), Belleten, c. XXXVI, No:
  • , Nisan 1972, Ankara, 1972.
  • TURAN, Osman, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul, 1996.
  • TURAN, Osınan, Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul, 1993.
  • TURAN, Osman, Türk Cihan Hâkimiyeti Metküresi Tarihi, 0. II, İstanbul, 1994.
  • UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı, Osmanlı Tarihi,'Ankara, 1988,II.

AHİLİK VE SİYASET

Year 2011, Volume: 29 Issue: 2, 57 - 73, 01.02.2011

References

  • AKDAĞ, Mustafa, Türkiye’nin İktisadî ve İçtimaî Tarihi, İstanbul, 1995, İstanbul, 1 979, I-II.
  • ANADOL, Cemal, Türk- İslam Medeniyetinde Ahilik Kültürü ve Fütüvvetnameler, Ankara, 1991 .
  • AŞIKPAŞAOĞLU Ahmed Aşıkî, Tevâr'ıh-i Al-i Osman, Düzenleyen: Çiftçioğlu N. Atsız,
  • ATİK, Kayhan, Ahilik ve Eğitim, Bilim Yolu, Kırıkkale 2003.
  • BABİNGERF . KÖPRÜLÜ —Fuat, Anadolu'da İslamiyet, İstanbul, 1996.
  • BARKAN, Ömer Lütfi, “Osmanlı İmparatorluğunda Bir İskân ve Kolonizasyon Metodu Olarak Sürgünler”, I.U. İktisat Fakültesi Mecmuası, İstanbul,
  • Cilt, Ekim 1949- Temmuz 1950, No. 1-4.
  • BAYRAM, Mikail, Ahi Evren ve Ahi Teşkilâtının Kuruluşu, Konya, 1991.
  • BAYRAM, Mikail, Türkiye Selçukluları Döneminde Bilimsel Ortam-ve Ahiliğin Doğuşuna Etkisi, T ürkler, Ankara, 2002, s. 258-263.
  • BÜNDARİ, Zübdetü’n Nursa ve Nühbetü’l Usra, (Irak ve Horasan Selçukluları Tarihi), (çev; Kıvaıneddin Burslan), İstanbul, 1943.
  • CAHEN, Claude, Osmanlılardan Önce Anadolu’da Türkler, (Çev. Yıldız Moran), Istanbııl, 1994.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Bir Türk Kııruınu Olan Ahilik, TTK Yay, Ankara, 1981.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Fütüvvet — Ahi _Müessesesinin Menşe’i Meselesi, A.Ü. Ilahiyat Fakültesi Dergisi, c. I, Istanbul, 1952.
  • ÇAĞATAY, Neşet, Fütüvvetçilikle Ahiliğin Ayrıntıları, Belleten, xu 159 (1976), Ankara, 1976.
  • ÇİFTÇİOĞLU N. ATSIZ, Osmanlı Tarihleri, 1, İstanbul, 1949.
  • DANİŞMEND, İsmail Hami, İzahlı Osmanlı Tarihi Kronolojisi, 0.1, İstanbul, 1971.
  • DOĞRU, Halime, XVI. Yüzyılda Sultanönü Sancağı’nda Ahiler ve Ahi Zaviyeleri, Ankara, 1991.
  • ECER, A. Vehbi, Anadolu’da Alıi Evran Zamanında Kültür Hayatı, Türk Kültürü ve Ahilik, XXI. Ahilik Bayramı Sempozyumu Tebliğleri, 13-15 Eylül, Istanbul, 1986.
  • GÖLPINARLI, Abdülbaki, İslam ve Türk İllerinde Fütüvvet teşkilâtı ve Kaynakları, LU. Iktisat Fakültesi Mecımıası, İstanbul, 11. Cilt, Ekim
  • Temmuz 1950, No. 1—4. 72
  • Ilamyar Fakültesi Dergisi Sayı: '13 m: zon/2
  • GÜLLÜLÜ, Sabahattin, “Fütüvvet ve Ahi Ahlakı Konusunda Bazı Düşünceler”, Türk Kültürü ve Ahilik Türk Kültürüve Ahilik, XXI. Ahilik Bayraını Sempozyumu Tebliğleri, 13-15 Eylül, Ist. 1986.
  • İBN BATUTA, Seyahat-name, (trc; M. Şerif), İstanbul, 1333.
  • İBN BİBİ, El Evâmirıü’l Ala’iye Ş’l— Umuri’l Ala’iye (Selçukname), c. I-II, (Çev; Mürsel Oztürk), Ankara, 1996. _
  • İBN ESİR, Özaydın, El-Kamı'lfi'i-Tarih, (Çev. Abdülkeriın), İstanbul,1987.
  • KOCATÜRK, Sadettin, “Fütüvvet ve Ahilik”, Türk Kültürü ve Ahilik, (XXI. Ahilik Bayramı Sempozyumu Bildirileri, 13-15 Eylül 1985 Kırşehir, Ahilik Araştırma ve Kültür Vakfı Yayını, Istanbul, 1986.
  • KÖPRÜLÜ, Fuad, Osınanlı Devletinin Kuruluşu, Ankara, 1988.
  • KÖPRÜLÜ, Fuad, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflaı', Ankara, 1966.
  • RUBEN W. , Kırşehir'in Dikkatiınizi çeken Sanat Abideleri, Çev.A.Itil, Belleten, Ank.1947, XI, Sayı:44.
  • SOYKUT, Refik, Orta Yol Ahilik, Ankara, 1971.
  • TABAKOĞLU, Ahmet, Türk İktisat Tarihi, İstanbul, 2003.
  • TAESCHNER, Franz, İslam’da Fütüvvet Teşkilâtının Doğuşu Meselesi ve Tarihi Ana Çizgileri (Çev, Semahat Yüksel), Belleten, c. XXXVI, No:
  • , Nisan 1972, Ankara, 1972.
  • TURAN, Osman, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul, 1996.
  • TURAN, Osınan, Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul, 1993.
  • TURAN, Osman, Türk Cihan Hâkimiyeti Metküresi Tarihi, 0. II, İstanbul, 1994.
  • UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı, Osmanlı Tarihi,'Ankara, 1988,II.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kayhan Atik This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 29 Issue: 2

Cite

APA Atik, K. . (2011). AHİLİK VE SİYASET. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(2), 57-73.
AMA Atik K. AHİLİK VE SİYASET. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. February 2011;29(2):57-73.
Chicago Atik, Kayhan. “AHİLİK VE SİYASET”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29, no. 2 (February 2011): 57-73.
EndNote Atik K (February 1, 2011) AHİLİK VE SİYASET. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29 2 57–73.
IEEE K. . Atik, “AHİLİK VE SİYASET”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 2, pp. 57–73, 2011.
ISNAD Atik, Kayhan. “AHİLİK VE SİYASET”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29/2 (February 2011), 57-73.
JAMA Atik K. AHİLİK VE SİYASET. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011;29:57–73.
MLA Atik, Kayhan. “AHİLİK VE SİYASET”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 2, 2011, pp. 57-73.
Vancouver Atik K. AHİLİK VE SİYASET. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011;29(2):57-73.