Mektuplaşmanın Edebi Gelişime Etkisi
Year 2020,
, 17 - 30, 30.12.2020
Cemile Akyıldız Ercan
,
Fehime Şeyma Köse
Abstract
Mektup, yazı geleneğinin en önemli parçalarından biridir. İnsanlar birbiri ile iletişim kurmak için tarih boyunca mektuplardan yararlanmışlardır. Uzaktaki bir yakına haber iletmek veya durumu ile ilgili bilgi vermek için, yani sadece haber amaçlı kullanılan mektup zamanla duygu ve düşünceleri de içermeye başlamış ve farklı bir boyut kazanmıştır. Çalışmamızın temelini oluşturan mektup yazma ihtiyacı dostlar arasında önemli bir yere sahiptir. Bunlara birçok örnek vermek olanaklıdır ama biz çalışmamızda Saliha Scheinhardt ile Aziz Nesin arasında gidip gelen mektupları ele alacağız. Bu mektuplarda ikili arasındaki dostluğu ve edebi yönlerini görmek olanaklıdır. İki edebiyatçının birbirlerine yazdıkları bu mektuplar incelendiğinde Saliha Scheinhardt’ın Aziz Nesin’den edebi anlamda büyük oranda etkilendiğini ve ona olan sevgi ve saygısını görmek olanaklıdır. Mektuplar doküman analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve kodlamalar oluşturulmuştur. Araştırmamızın temelini oluşturan edebi gelişim ve etkileşim süreci ise yine söz konusu mektuplar baz alınarak değerlendirilmiştir. Mektupların analizi sonunda her iki edebiyatçının da birbirlerinden etkilendikleri ve birbirlerini etkiledikleri sonucuna varılmıştır.
References
- - AKYILDIZ ERCAN, C. ve BALKAYA, D. (2019). “Stefan Zweig’ın “Sabırsız Yürek” Adlı Romanında Acıma Ve Suçluluk Duygusu”, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 62, 305-316.
- - AKYILDIZ ERCAN, C., (2007). “Aziz Nesin’in “Fil Hamdi”siyle Kurt Kusenberg’in “Ters Bir Bakış” Adlı Öykülerinin Karşılaştırılması”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı:35, 191-200.
- - ATAÇ, N. (2018). Okuruma Mektuplar, Yapı Kredi Yayınları, 6. Baskı, İstanbul.
- - CATLİNG, J. (2000). A History of Women’s Writing in Germany, Austria, Switzerland, Cambridge University Press, Cambridge.
- - DURZAK, M. VE KURUYAZICI N. (2004). Die Andere Deutsche Literatur – Istanbuler Vorträge içinde Jim, J. “Spieler, Mitspieler, Schauspieler: Die Postmoderne Interkulturelle Literatur in Deutschland”, Königshausen & Neumann Verlag, Würzburg. 118-125.
- - KAVCAR, C., OĞUZKAN, F. VE AKSOY, Ö. (2015). “Yazılı ve Sözlü Anlatım”, Anı yayıncılık, Ankara.
- - NADKARNİ, A. Z. (1996). Frauenfiguren in den Erzählungen türkischer Autorinnen, Centaurus Verlag, Baden- Württemberg.
- - NESİN, A. VE SCHEİNHARDT, S. (2017). Aziz Nesin-Saliha Scheinhardt Mektuplaşmaları Bozkır Fırtınası, Nesin Yayınevi, İstanbul.
- - ÖZDEMİR, E. (2002) Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi, Ankara.
- - POHLMEİER, I. (2006). Türkische Frauenfiguren in der Deutschsprachigen Migrationsliteratur seit 1980, Examensarbeit der UniversitätPaderborn, Grinverlag, Paderborn.
- - STADTBIBLIOTHEK OFFENBACH (2020). https://web.archive.org/web/20121127175258/http://www.offenbach.de/offenbach/themen/unterwegs-in-offenbach/kultur/stadtbibliothek/schriftsteller-im-buecherturm/article/sib-scheinhardt.html, (05.05.2020)
- - TOPBAŞ, P. N. (2019). Frauenbildforschung und Darstellung von Problemlagen Türkischer Frauen Anhand Ausgewählter Werke von Saliha Scheinhardt, Hacettepe Universität Institut für Sozialwissenschaften Abteilung für Deutsche Sprache und Literatur Fachbereich Deutsche Sprache und Literatur, Magisterarbeit, Ankara.
- - TİLBE, A. VE BOSNALI, S. (2016). Göç Üzerine Yazın ve Kültür İncelemeleri, Transnational Press London, Londra.
- - ZARZAVATÇIOĞLU, E. (2014). “Scheinhardt’ın “Drei Zypressen” Adlı Eseri Işığında Almanya’da Yaşayan Türk Gençlerinin Kimlik Problemi Ve Bu Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri”, TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Araştırmaları Dergisi, 1 (3): 123-134.
Year 2020,
, 17 - 30, 30.12.2020
Cemile Akyıldız Ercan
,
Fehime Şeyma Köse
References
- - AKYILDIZ ERCAN, C. ve BALKAYA, D. (2019). “Stefan Zweig’ın “Sabırsız Yürek” Adlı Romanında Acıma Ve Suçluluk Duygusu”, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 62, 305-316.
- - AKYILDIZ ERCAN, C., (2007). “Aziz Nesin’in “Fil Hamdi”siyle Kurt Kusenberg’in “Ters Bir Bakış” Adlı Öykülerinin Karşılaştırılması”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı:35, 191-200.
- - ATAÇ, N. (2018). Okuruma Mektuplar, Yapı Kredi Yayınları, 6. Baskı, İstanbul.
- - CATLİNG, J. (2000). A History of Women’s Writing in Germany, Austria, Switzerland, Cambridge University Press, Cambridge.
- - DURZAK, M. VE KURUYAZICI N. (2004). Die Andere Deutsche Literatur – Istanbuler Vorträge içinde Jim, J. “Spieler, Mitspieler, Schauspieler: Die Postmoderne Interkulturelle Literatur in Deutschland”, Königshausen & Neumann Verlag, Würzburg. 118-125.
- - KAVCAR, C., OĞUZKAN, F. VE AKSOY, Ö. (2015). “Yazılı ve Sözlü Anlatım”, Anı yayıncılık, Ankara.
- - NADKARNİ, A. Z. (1996). Frauenfiguren in den Erzählungen türkischer Autorinnen, Centaurus Verlag, Baden- Württemberg.
- - NESİN, A. VE SCHEİNHARDT, S. (2017). Aziz Nesin-Saliha Scheinhardt Mektuplaşmaları Bozkır Fırtınası, Nesin Yayınevi, İstanbul.
- - ÖZDEMİR, E. (2002) Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi, Ankara.
- - POHLMEİER, I. (2006). Türkische Frauenfiguren in der Deutschsprachigen Migrationsliteratur seit 1980, Examensarbeit der UniversitätPaderborn, Grinverlag, Paderborn.
- - STADTBIBLIOTHEK OFFENBACH (2020). https://web.archive.org/web/20121127175258/http://www.offenbach.de/offenbach/themen/unterwegs-in-offenbach/kultur/stadtbibliothek/schriftsteller-im-buecherturm/article/sib-scheinhardt.html, (05.05.2020)
- - TOPBAŞ, P. N. (2019). Frauenbildforschung und Darstellung von Problemlagen Türkischer Frauen Anhand Ausgewählter Werke von Saliha Scheinhardt, Hacettepe Universität Institut für Sozialwissenschaften Abteilung für Deutsche Sprache und Literatur Fachbereich Deutsche Sprache und Literatur, Magisterarbeit, Ankara.
- - TİLBE, A. VE BOSNALI, S. (2016). Göç Üzerine Yazın ve Kültür İncelemeleri, Transnational Press London, Londra.
- - ZARZAVATÇIOĞLU, E. (2014). “Scheinhardt’ın “Drei Zypressen” Adlı Eseri Işığında Almanya’da Yaşayan Türk Gençlerinin Kimlik Problemi Ve Bu Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri”, TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Araştırmaları Dergisi, 1 (3): 123-134.