Muhasebe eğitiminin en önemli amacı; hem kaliteli muhasebe meslek mensuplarının yetişmesi hem de kendisini ifade edebilme yeteneğine sahip, iletişim becerisi yüksek, güncel gelişmelere ayak uyduracak, kaliteli bireylerin sektöre kazandırılmasıdır. Dolayısıyla muhasebecilerin yeterlilik seviyelerinin sürekli olarak geliştirilmesi ve iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle gelecekte muhasebe mesleğini yapacak öğrencilerin muhasebe eğitimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi gerekmektedir. Çalışmada muhasebe bölümü öğrencilerinin hem muhasebe derslerine ilişkin hem de muhasebe derslerinin işleyişiyle ilgili tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda muhasebe bölümünde eğitim alan 3. ve 4. sınıf öğrencileri araştırma kapsamında yer almıştır. Bu kapsamda frekans, faktör analizi ile t testi kullanılarak veriler yorumlanmıştır. Muhasebe dersi sevgisi ve sunumunun pozitif yönleri alt faktörleri ile muhasebe programları kullanan öğrenciler arasında anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir.
Muhasebe Muhasebe Dersleri Muhasebe Eğitimi Tutum Muhasebe, Muhasebe Dersleri, Muhasebe Eğitimi, Tutum
The most important aim of accounting education; is to bring quality members of professional accountancy as well as high-quality individuals who can express themselves, have high communication skills, and keep up with current developments. Therefore, the level of proficiency of accountants needs to be continuously enhance and improved. So, it is necessary to determine the factors affecting the accounting education of the students who will do the accounting profession in the future. The study, it was aimed to determine the attitudes of the accounting department students about both accounting courses and the operation of accounting courses. In this status, 3rd and 4th-class students studying in the accounting department were included in the study. In this context, the data were analyzed using frequency, factor analysis and Independent-Samples T-Test. It was determined that there are significant differences between students who use accounting programs and "accounting course love" and “the positive aspects of presentation” sub-factors.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | May 1, 2021 |
Acceptance Date | June 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |