Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin algılanan sosyal yetkinlik puanlarını bazı değişkenlere göre (algılanan anne-baba tutumu, cinsiyet, kardeş durumu, yaşamın büyük bölümünün geçirildiği yer ve sosyal-kültürel etkinliklere katılma durumu) incelemektir. Bu çalışmanın araştırma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Erzincan il merkezinde lise düzeyinde iki okulda eğitim ve öğretime devam eden 234 kız (%54.7), 194 erkek (%45.3) olmak üzere toplam 428 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Algılanan Sosyal Yetkinlik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, lise öğrencilerinin algılanan sosyal yetkinlik puanlarının algılanan anne-baba tutumlarına, kardeş durumuna, yaşamın büyük bölümünün geçirildiği yere ve sosyal-kültürel etkinliklere katılma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; cinsiyete göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmadığı bulunmuştur.
The aim of this study is to investigation of perceived social competence scores of high school students’ in terms of some variables (perceived parents attitude, gender, sibling status, the place passage of major part of the living, and the attendance to social-cultural activities). The research group of the study is made up of total 428 students, 234 females(54.7%) and 194 males(45.3%) attending to high schools (two schools) in city centrum of Erzincan in the academic year 2015-2016. Perceived Social Competence Scale and Personal Information Form were used as data collection tools. Independent samples t test was used in the analysis of the data obtained. As a consequence of the study, perceived social competence scores of high school students’ were found to be significantly different in terms of perceived parents attitudes, sibling status, the place passage of major part of the living, and the attendance to social-cultural activities; while they are not significantly different in terms of gender.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Submission Date | July 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 1 |