Bu araştırma
Erzincan’da bulunan okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi dönemde önemli yere
sahip olan hikâyeler ve hikâye kitapları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında
Erzincan il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 24 öğretmenle
yapılmıştır. Araştırmada veriler, okul öncesi öğretmenlerin hikâye ve hikâye
kitapları hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla demografik özelliklerini
içeren ve Şahin’in(2011) geliştirdiği görüşme formundan faydalanılarak
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; okul öncesi öğretmenlerinin hikâye
tanımlamalarının çeşitli olduğunu hikâyelerin çocukların gelişimlerinin
üzerinde etkili bir kaynak olduğu, öğretmenlerin bu konuda belirli bilgi ve
bilinç düzeyine sahip oldukları görülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 10, 2016 |
Submission Date | December 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: ÖS-III |