Bu
araştırmada Eğitim Fakültesi bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının
bölümlerine göre Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) kaygı düzeyleri
arasındaki farkı araştırmak amaçlanmıştır.
Araştırma
Türkiye’nin doğusunda bulunan orta ölçekli bir ilde 2015-2016 öğretim yılında
Eğitim Fakültesinin Resim (67). Müzik
(50). Sınıf Öğretmenliği (35). Matematik(87). Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi(21).Beden Eğitimi (89). Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık (67) bölümlerine devam
etmekte olan toplam 416 (234 kız. 163 erkek. 19 cinsiyetini belirtmeyen)öğrenci
ile yürütülmüştür.
Çalışma
İlişkisel Tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmada bölümlere ve sınıflara
göre KPSS kaygı düzeyi farkını test etmek için Tek Faktörlü Varyans
Analizi(ANOVA). cinsiyete göre kaygı düzeyleri farkını test etmek için ise
Bağımsız Örneklemler t testi (Independent sample t test) kullanılmıştır.
Araştırmanın
bulguları ışığında; eğitim fakültesi öğrencilerinin KPSS kaygı düzeylerinin
orta düzeyde olduğu. güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin KPSS kaygı
düzeylerinin diğer bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden farklı olmadığı.
öğrencilerin sınıf düzeyine göre de anlamlı farka ulaşılamadığı. kız
öğrencilerin kaygılarının erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | November 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 2 |