Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Nitel desende yürütülen bu çalışmada betimsel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Sosyal Bilgiler Eğitimi son sınıfta öğrenim gören 52 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarına ilk olarak öğrenme amaçlı
yazma etkinlikleri hakkında bir saatlik bir seminer verilmiş ardından seçmeli
bir genel kültür dersinde bu yazma etkinlikleri ile ilgili örnek çalışmalarda
bulunulmuştur. İkinci aşamada ise öğretmen adaylarından öğrenme amaçlı yazma
etkinlikleri hakkında görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri hakkında
yeterli bilgiye sahip olup olmadıklarına, öğrenme ortamlarında yazma
etkinliklerine yer verilmesinin bilginin daha anlamlı öğrenilmesine ve
öğrenilen bilginin kalıcı olması durumuna yer verilmiştir. Ayrıca öğretmen
adaylarının öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ile hatırlama, iletişim kurma,
dili etkili kullanma ve yaratıcılık becerilerinin gelişeceği düşünülmektedir.
Bu bilgiler doğrultusunda; öğretmen adaylarının mesleğe başladıklarında öğrenme
amaçlı yazma etkinliklerini öğrenme ortamlarında kullanacakları
düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | March 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |