Research Article
BibTex RIS Cite

ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI

Year 2018, Volume: 11 Issue: 1, 167 - 188, 15.06.2018

Abstract

Globalleşen
dünyada şehirler birbirleriyle, değer, yetenek ve bilgi paylaşımı konusunda
rekabet içinde bulunmaktadır. Artık şehirlerde ürünlerini, hizmetlerini daha
rahat ve karlı bir şekilde satabilir, ziyaretçileri ve yatırımcıları kendisine
çekebilir. Bu çalışmanın temel amacı, Erzincan şehrinin mevcut varlık ve faaliyetlerin
düzeyini belirlemek ve bu varlık ve faaliyetlerin şehrin markalaşmasındaki
etkisini ölçmek için bir ön araştırma yaparak şehirdeki her kesime ekonomik ve
sosyal açıdan fayda sağlamaktır.

Araştırmanın
uygulama kısmında ise Erzincan ilindeki varlık ve faaliyetlerin mevcudiyet
düzeyi ve şehir markalaşmasındaki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda bir şehrin markalaştırılmasında önemli rol oynayacağı düşünülen
kamu sektörü yöneticilerine 92, özel sektör yöneticilerine 294 ve sivil toplum kuruluşları
yöneticilerine de 21 adet olmak üzere toplam 407 anket uygulanmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda, şehir markası modelinde bulunan yerel yönetim ve dış
ilişkiler, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor, yatırım
ve yerleşim, üst yapı, iklim, gastronomi, insan, mesafe, dil, turizm, kongre ve
aktiviteler, özel sektör ve diğer kurumlar alt bileşenlerinin şehir markası
oluşturulmasında etkili olduğu tespit edilmiştir.





 

References

  • ASHWORTH, G.J. and Voogd, H., 1997, Kentsel Pazarlama Kavramlar Olgular ve Hollanda Örneği, Kent Gündemi, çeviren Ayşe Aksoy ve Murat Cemal Yalçıntaş, İstanbul. KOTLER, P., Rein I., Haider, H.D., 1993, Marketing Places: Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, Regions and Nations, Free Press N.Y, New York. KOTLER, Philip & Asplund, C & Rein I. & Haider, D., 1999, Marketing Places Europe, Pearson Education Ltd. London. KOTLER, Phillip and Hamlin, M.A., Rein, I and Haider D.H., 2002, Marketing Asian Places, John Wiley and Sons (Asia), Sigapore. KURTARIR, Erhan, 2006, Kentsel Bir Politika Olarak Küreselleşen Kentlerin Mekan Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, PARKERSON, Brenda, 2005, “Branding: Can Goods and Services Branding Models Be Used To Brand Cities?”, Place Branding, Cilt:3, Sayı:1.p259. RAINISTO, Seppo K. (2003), “Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States”, Basılmamış Doktora Tezi, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business. TANLASA, Burçin Tarhan, 2005, “Kentler de Şirketler Gibi Rekabet İçinde”, Marketing Türkiye, Yıl.4, Sayı. 83. VAN Der Meer, J. 1990, “The Role of City Marketing in Urban Management”, Paper Presented on the 30th European Congress of the Regional Science Association International, İstanbul. http://www.emeraldinsight.com/Insight/viewContentItem.do;jsessionid=C00C87C10D294AB8FBEAF5EC950D1755?contentType=Article&hdAction=lnkpdf&contentId=1775852 Erişim Tarihi:02.08.2009 http://www.bursayg21.org/page.php?ID=380, Erişim Tarihi: 28.12.2008 http://b2b.wien.info/data/joaofreire.pdf, Erişim Tarihi: 02.10.2008http://muratsaylan.blogcu.com/marka-kent-olmak-nedir-ne-degildir_20989731. html, Erişim Tarihi: 01.22.2009 http://www.pazarlamarketing.com/2008/09/marka-sehir-olmanin-onemi/#more-420, Erişim Tarihi: 20.10.2008). http://www.placebrands.net, Erişim Tarihi: 15.02.2009 http://www.resortacademy.com/ra/index.php?Itemid=2&id=1810&option=com_content&task=view, Erişim Tarihi: 20.09.2008 http://turkyorumcu.com/forum/index.php?action=printpage;topic=1535.0, Erişim Tarihi: 24.11.2008
Year 2018, Volume: 11 Issue: 1, 167 - 188, 15.06.2018

Abstract

References

  • ASHWORTH, G.J. and Voogd, H., 1997, Kentsel Pazarlama Kavramlar Olgular ve Hollanda Örneği, Kent Gündemi, çeviren Ayşe Aksoy ve Murat Cemal Yalçıntaş, İstanbul. KOTLER, P., Rein I., Haider, H.D., 1993, Marketing Places: Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, Regions and Nations, Free Press N.Y, New York. KOTLER, Philip & Asplund, C & Rein I. & Haider, D., 1999, Marketing Places Europe, Pearson Education Ltd. London. KOTLER, Phillip and Hamlin, M.A., Rein, I and Haider D.H., 2002, Marketing Asian Places, John Wiley and Sons (Asia), Sigapore. KURTARIR, Erhan, 2006, Kentsel Bir Politika Olarak Küreselleşen Kentlerin Mekan Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, PARKERSON, Brenda, 2005, “Branding: Can Goods and Services Branding Models Be Used To Brand Cities?”, Place Branding, Cilt:3, Sayı:1.p259. RAINISTO, Seppo K. (2003), “Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States”, Basılmamış Doktora Tezi, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business. TANLASA, Burçin Tarhan, 2005, “Kentler de Şirketler Gibi Rekabet İçinde”, Marketing Türkiye, Yıl.4, Sayı. 83. VAN Der Meer, J. 1990, “The Role of City Marketing in Urban Management”, Paper Presented on the 30th European Congress of the Regional Science Association International, İstanbul. http://www.emeraldinsight.com/Insight/viewContentItem.do;jsessionid=C00C87C10D294AB8FBEAF5EC950D1755?contentType=Article&hdAction=lnkpdf&contentId=1775852 Erişim Tarihi:02.08.2009 http://www.bursayg21.org/page.php?ID=380, Erişim Tarihi: 28.12.2008 http://b2b.wien.info/data/joaofreire.pdf, Erişim Tarihi: 02.10.2008http://muratsaylan.blogcu.com/marka-kent-olmak-nedir-ne-degildir_20989731. html, Erişim Tarihi: 01.22.2009 http://www.pazarlamarketing.com/2008/09/marka-sehir-olmanin-onemi/#more-420, Erişim Tarihi: 20.10.2008). http://www.placebrands.net, Erişim Tarihi: 15.02.2009 http://www.resortacademy.com/ra/index.php?Itemid=2&id=1810&option=com_content&task=view, Erişim Tarihi: 20.09.2008 http://turkyorumcu.com/forum/index.php?action=printpage;topic=1535.0, Erişim Tarihi: 24.11.2008
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serkan Demirdöğen

Publication Date June 15, 2018
Submission Date February 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Demirdöğen, S. (2018). ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 167-188.