Bu çalışmada, Erzincan ilinde
yer alan imalat işletmelerinde çalışan personele sunulan lojistik hizmet
kalitesinin çalışanlar tarafından nasıl algılandığının saptanması ve lojistik
hizmet kalitesinin işletme verimliliği üzerine olan etkileri araştırılmıştır.
Lojistik hizmet kalitesinin unsurları olan personel iletişim kalitesi, bilgi
kalitesi, sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi, imaj ile güven
kalitesi, zamanındalık (dakiklik),
sosyal sorumluluk kalitesi ve teknoloji kalitesinin imalat
işletmelerinde işletme verimliliğini etkileme düzeyleri lojistik regresyon
analizi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar lojistik hizmet kalitesinin
işletme verimliliği üzerinde; personel iletişim kalitesi, bilgi kalitesi,
sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi ve teknoloji kalitesi
unsurlarında etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak lojistik hizmet kalitesinin
sosyal sorumluluk kalitesi ve imaj ile güven kalitesi unsurlarında ise işletme
verimliliği üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Bu çalışmada, Erzincan ilinde
yer alan imalat işletmelerinde çalışan personele sunulan lojistik hizmet
kalitesinin çalışanlar tarafından nasıl algılandığının saptanması ve lojistik
hizmet kalitesinin işletme verimliliği üzerine olan etkileri araştırılmıştır.
Lojistik hizmet kalitesinin unsurları olan personel iletişim kalitesi, bilgi
kalitesi, sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi, imaj ile güven
kalitesi, zamanındalık (dakiklik),
sosyal sorumluluk kalitesi ve teknoloji kalitesinin imalat
işletmelerinde işletme verimliliğini etkileme düzeyleri lojistik regresyon
analizi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar lojistik hizmet kalitesinin
işletme verimliliği üzerinde; personel iletişim kalitesi, bilgi kalitesi,
sipariş işleme kalitesi, fiziksel dağıtım kalitesi ve teknoloji kalitesi
unsurlarında etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak lojistik hizmet kalitesinin
sosyal sorumluluk kalitesi ve imaj ile güven kalitesi unsurlarında ise işletme
verimliliği üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | October 17, 2018 |
Acceptance Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |