Brand name in a foreign language, should be observed whether the level of consumers, ethnocentrism, brand-related thoughts is high or low because it is a very important concept for
shaping. As a result of the literature review, it has been observed that the ethnocentrism conception has been influenced by many factors such as consumers' attitudes and behaviors, purchasing intentions. However, the relationship between ethnocentrism to be the brand name in a foreign language is overlooked the importance have been as shown by the studies. The main purpose of working in this context is; ethnocentrism, the attitudes of consumers towards foreign branded brands, the perceived quality of consumers with foreign brand names and the intention of consumers to purchase foreign branded branded products. In review in the literature section ethnocentrism, brand, Brand name concept and the foreign brand name relationship has been discussed and shown as in the field of application in accordance with hypothesis in research model suitable analysis are made. As a result of analysis the relation between ethnocentrism and foreign name has been detected or observed and how do they effect each other in the most probable way.
Marka isminin yabancı dilde olması, etnosentrizm
seviyesi yüksek veya düşük olan tüketicilerin, o markayla ilgili düşüncelerinin
şekillenmesinde oldukça önemli bir kavramdır. Yapılan literatür incelemeleri
sonucunda etnosentrizm kavramının tüketicilerin tutum ve davranışları, satın
alma niyetleri gibi pek çok faktöre etki ettiğine dair oldukça fazla çalışma
olduğu gözlemlenmiştir. Ancak marka isminin yabancı dilde olmasının
etnosentrizm ile olan ilişkisinin kısmen göz ardı edilmiş olması bu çalışmanın
önemini artırmıştır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı; etnosentrizm,
tüketicilerin yabancı isimli markalara karşı tutumları, yabancı isimli markalı
ürünlerin algılanan kalitesi ve tüketicilerin yabancı isimli markalı ürünleri
satınalma niyeti arasındaki ilişkilerin irdelenmesidir. Çalışmanın literatür kısmında etnosentrizm,
marka, marka ismi kavramları ve yabancı marka ismi ile etnosentrizm arasındaki
ilişki açıklanmış, uygulama bölümünde ise araştırmanın modeli doğrultusunda
oluşturulan hipotezlere uygun analizler yapılmıştır. Analiz sonuçları
neticesinde etnosentrizm ile yabancı marka ismi arasında bir ilişki olduğu
tespit edilmiş ve birbirlerini anlamlı bir şekilde etkiledikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | September 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |