Bu araştırmada, çocuk edebiyatı ürünlerinin ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin karakter gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırma ön test - son test deney ve kontrol gruplu deneysel modelde tasarlanmıştır. Araştırma bulgularını somutlaştırmak, öğretmen ve velilerden veri toplamak için görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karışık desenlidir. Araştırmaya, 2010-2011 ve 2011-2012 öğretim yılında Düzce il merkezi 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri katılmıştır. Araştırma sonucunda, geleneksel öğretim etkinlikleri ile Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Düşünme Eğitimi dersleri işleyen kontrol grubu öğrencilerinin ön test - son test ahlaki gelişim puanları arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Buna karşın Edebiyat Temelli Karakter Eğitimi uygulanan deney grubu öğrencilerinin ön test - son test ahlaki gelişim puanları arasında -7. sınıflar hariç- anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Bu durum Edebiyat Temelli Karakter Eğitiminin öğrencilerin karakter gelişimleri ve değer aktarımında etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmen ve veliler, Edebiyat Temelli Karakter Eğitimi sonra öğrencilerin sevgi, saygı, çalışma, sorumluluk, sabır, hoşgörü, anlayışlı olma, dürüstlük, misafirperverlik, temizlik, diplomasi - iletişim kurma ve kurallara uyma gibi okul içi ve dışında sergiledikleri davranışlarında olumlu değişikliklerin olduğunu gözlemlemişlerdir.
The purpose of the study was to examine the effects of children’s literature on character development among students in Grades 6-8 using a mixed method design. Quasi-experimental design was used to compare the character development before and after students took certain education programs. Students who studied, Thinking Education, Social Studies, Religious Culture and Moral Knowledge programs were in the control group and students who took the literature-based character education were in the experimental group. Interview technique was used to collect data from parents and teachers to enrich the findings from quantitative method. Students in Grades 6-8 studied at four middle schools in Düzce province participated in this research. Results showed that significant character development has been found in the control group (except for 7th graders) who studied literature-based character education. However, no significant character development has been found among students who took Social Studies, Religious Culture and Moral Knowledge programs. Additionally, teachers and parents stated that after the literature-based character education program, students developed positive behaviors both in and out of school related to values including: Love, respect, study, responsibility, patience, tolerance, empathy, honestly, hospitality, cleanness, communication, and observance of social rules. Those results indicate that literature-based character education program is effective in students’ character development and values transfer.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | December 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |