This study examines the viewpoints of Jean-Jacques Rousseau, one of the remarkable authors of the Age of Enlightenment in French literature, about women in Emile, Or On Education, a novel dedicated to education. Being named after the main character of the novel, it is based on Emile’s education which sheds light on the theoretical views of the author on education. Having created a tremendous impression when written and published, the novel has a significant place in literature as it is the first book which presents applicable theories in pedagogy. From this point of view, the book may be regarded as a source of inspiration for pedagogical studies rather than literary studies. The novel is based on the plot which describes how the fictional character Emile should be educated and disciplined from his infancy to adulthood. However, this study focuses on a specific topic that is Rousseau’s point of views about female education. Therefore, the quotations and references will be used to put forward how female education is included and handled in the novel.
Bu çalışmada Fransız Yazınının Aydınlanma Dönemi yazarlarından olan Jean-Jacques Rousseau’nun ağırlıkla eğitim konusuna adanmış olan Emile (Bir Çocuk Büyüyor) isimli yapıtında kadına bakış açısını irdelemeye çalıştık. İsmi kahramanının ismiyle özdeş olan roman, yazarın kuram ve görüşlerini bilimsel ilkeler ışığında geliştirdiği Emile’in eğitimini konu edinir. Yazıldığı dönemde derin yankılar uyandıran kitap, eğitbilim alanında uygulamaya dönük kuramlar geliştirilmiş ilk yapıt olmasıyla önemli bir yere sahiptir. Bu açıdan belki de yazından çok eğitbilimsel çalışmalara kaynaklık edip, esin kaynağı olmuştur. Roman, yazarın düşsel olarak yarattığı Emile isimli erkek çocuğun bebeklik yıllarından yetişkinliğine dek nasıl bir eğitim anlayışıyla yetiştirilmesi, terbiye edilmesi gerektiği temel izleği üzerine kuruludur. Ancak biz çalışmamızda özel bir alana ilgimizi yönelterek Rousseau’nun gerek Emile ile bağlantılı olarak, gerekse doğrudan kadını odağına oturtarak ona yönelik nasıl bir bakış sergilediğini gözler önüne sermeye çalışacağız. Bu nedenle yapıtta kadın eğitimi konusuna nasıl ve ne şekilde yer verildiğini yine romandan alıntı ve göndermelerle yapmaya çalışacağız.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 16, 2015 |
Submission Date | July 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 8 Issue: 1 |