Amaç: Bu çalışmanın amacı, prenatal dönemde babaların fetüse bağlanma düzeylerini ve bu bağlanmayı etkileyen faktörleri belirlemek.
Yöntemler: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, Aralık 2019-Nisan 2020 tarihleri arasında bir Üniversite Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum polikliniğinde eşleri 24–38 haftalık gebe olan 463 baba ile yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak; babaların tanıtıcı özelliklerini içeren “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve babaların doğum öncesi bebeğe bağlanma düzeylerini belirleyen “Rahim İçi Baba Bağlanma Ölçeği (RİBBÖ)” kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmada RİBBÖ toplam puan ortalaması 62,22 ± 10,66 (min = 34, max = 87) olup, katılımcıların %52.5’i 29–39 yaş aralığında, %38.4’ü lise mezunu ve %60,0’ının gelir durumunun kötü seviyede olduğu belirlenmiştir. RİBBÖ puan ortalaması ile eğitim durumu, evlilik süresi, gelir durumu, bu gebeliğin kaçıncı çocuğu olduğu, toplamda kaç çocuk istediği ve gebeliğin riskli olma durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p > ,05). Ayrıca çalışmada babaların %66,5’inin daha önce bebek bakımı ile ilgili bilgi aldığı, %82,5’inin bebeklerini kaybetme korkusu yaşadığı ve %52,5’inin eşlerinin doğuma katılmak istemediklerini ifade ettikleri saptanmıştır. RİBBÖ puan ortalaması ile daha önce bebek bakımı ile ilgili bilgi alma durumu, daha önce bebek bakımı ile ilgili deneyim yaşama durumu, bebeğin bakımında çoğunlukla kimin sorumlu olduğu, ailesi tarafından verilen desteği yeterli bulma durumu, evliliğin neyi ifade ettiği, eşinin doğumuna katılmayı isteme durumu, gebe okullarına katılmayı isteme durumu, bebeğin sosyal ilişkilerini etkileme durumu arasında istatistiksel olarak fark bulunurken (p <,05); bebeğini kaybetme korkusu yaşama durumu ve bebeğin kime benzemesini istedikleri arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p > ,05).
Sonuç: Araştırmanın regresyon sonucunda daha önce bebek bakımı ile ilgili bilgi almanın, bebe bakımından en çok kimin sorumlu olduğunun, eğitim durumumum, doğuma ve gebe okullarına katılmak istemenin, eş ile olan ilişkiden memnuniyetin RİBBÖ puanı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
Objective: The aim of this study was to determine the level of attachment of fathers to the fetus and the factors affecting such attachment in the prenatal period.
Methods: This descriptive study was conducted on 463 fathers whose spouses were 24–38 weeks pregnant in the obstetrics outpatient clinic of the University Research and Practice Hospital Gynecology Department between December 2019 and April 2020. The “Information Form” and “Intrauterine Father Attachment Scale” (IFAS) were used as data collection tools for this study.
Results: In this study, the total score of Intrauterine Father Attachment Scale was found to be 62.22 ± 10.66 (min = 34, max = 87). The mean Intrauterine Father Attachment Scale scores of the fathers who had a good income level had a less marriage period, had less children, had a high educational level, who want to have more children, and whose spouse’s pregnancy was not risky were found to be higher than those of the fathers who did not (p > .05). Furthermore, of the fathers those who were previously knowledgeable about baby care and were experienced in baby care thought that both of the parents should be responsible for the care of the baby, perceived the support given by his family as sufficient, thought that marriage means happiness, wanted to attend their wives’ childbirth in the delivery room, wanted to attend pregnancy schools, and thought that the social relations affect the baby positively obtained higher scores from the IFAS (p > .05).
Conclusion: Regression results have shown that getting information about baby care, who is mostly responsible for a baby’s care, educational status, and status of wanting to join pregnant schools have a significant impact on Intrauterine Father Attachment Scale scores.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Midwifery (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 26, 2023 |
Submission Date | February 16, 2023 |
Acceptance Date | April 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License