The aim of this study is to clarify midwifery approaches in improving neonatal health during the Covid-19 pandemicprocess. Based on the existing literature, this review was searchedd on Pubmed, Cochrane and Google Scholarpages with the concepts of “(Covid-19 OR Coronavirüs OR SARS-CoV-2) and (pregnancy OR birth OR postpartum OR newborn)”. The data obtained as a result of the scanning are presented in an interpretative manner. In the Covid-19 pandemic process, midwives especially; with the triage application, the results of determining the risky group, wearing personal protective equipment,obeying the isolation rules, closely monitoring the complications due to Covid-19 and making the necessary intervention were achieved. In line with these results, it is recommended that midwives provide services in line with the guidelines, individualize care and follow-up, use online Technologies, and conduct scientific studies.
Bulunmamaktadır.
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemi sürecinde yenidoğan sağlığını geliştirmede ebelik yaklaşımlarına açıklık getirmektir. Bu derleme mevcut literatüre dayalı olarak Pubmed, Cochrane ve Google Scholar sayfaları üzerinden “(Covid-19 OR Coronavirüses OR SARS-CoV-2) and (pregnancy OR birth OR postpartum OR newborn)” kavramları ile tarama yapılmıştır. Tarama sonucunda elde edilen veriler yorumlayıcı şekilde sunulmuştur. Covid-19 pandemi sürecinde ebelerin özellikle; triyaj uygulaması ile riskli grubu belirlemesi, kişisel koruyucu ekipmanların giyinilmesi, izolasyon kurallarına uyulması, Covid-19’un bağlı gelişen komplikasyonların yakından izlenmesi ve gerekli müdahale yapılması sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda ebelerin rehberler doğrultusunda hizmet verilmesi, bakım ve izlemlerin bireyselleştirilmesi ve online teknolojilerden faydalanılması, bilimsel çalışmalar yapılması önerilmektedir.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Project Number | Bulunmamaktadır. |
Publication Date | April 29, 2021 |
Submission Date | October 3, 2020 |
Acceptance Date | December 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License