Objective: The purpose of this study is to explain the perceptions of midwives about the midwifery profession through metaphors.
Methods: This study utilized a phenomenological study design. Data were collected online using Google Forms between March 01, 2022, and April 30, 2022.
Results: The average age of participating midwives was 34.94 ± 8.18. The results of the study indicated 47 different metaphors produced by 89 midwives. The metaphors obtained were grouped into 3 categories positive, negative, and both positive and negative. While 71 midwives produced metaphors in the positive category (81.6%), 6 midwives produced metaphors in the negative category (6.9%) and 10 midwives (11.5%) produced metaphors in both positive and negative categories. Two responses were excluded from the data since they did not contain metaphors.
Conclusion: The majority of the midwives were found to produce positive metaphors and have positive perceptions about their profession.
Amaç: Bu araştırmanın amacı ebelerin ebelik mesleğiyle ilgili algılarını metaforlarla açıklamaktır.
Yöntemler: Araştırmada femonenolojik yöntem kullanılmıştır. Veriler, 01 Mart-30 Nisan 2022’de online olarak Google Form aracılığıyla toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan ebelerin yaş ortalaması 34,94 ± 8,18’dir. Araştırmanın sonucunda 89 ebeden 47 farklı metafor elde edilmiştir. Ortaya çıkan metaforlar olumlu, olumsuz ve hem olumlu hem olumsuz olmak üzere üç kategoride değerlendirilmiştir. Ebelerden 71’i olumlu kategoride (%81,6), 6’sı olumsuz kategoride (%6,9) ve 10’u hem olumlu hem olumsuz kategoride metafor (%11,5) üretmiştir. Verilen yanıtlardan 2’si metafor özelliği taşımadığı için çalışma bulguları dışında bırakılmıştır.
Sonuç: Ebelerin çoğunluğunun olumlu metafor ürettiği ve mesleklerine ilişkin algılarının da olumlu olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Midwifery (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 26, 2023 |
Submission Date | February 4, 2023 |
Acceptance Date | April 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License