Amaç: Yenidoğanın Bireyselleştirilmiş Gelişimsel Bakım ve Değerlendirme Programı (YBGBDP), Als ve arkadaşları tarafından yenidoğan sağlığı parametrelerini iyileştirmek için ortak bir nokta oluşturmak adına geliştirilmiş bir programdır. Bu araştırma, doğumhanede çalışan ebelerin YBGBDP hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Yöntemler: Araştırma tanımlayıcı niteliktedir. Çalışma örneklemini evreni bilinen örnekleme yöntemi ile hesaplanan toplam 385 ebe oluşturmaktadır. Araştırma için etik kuruldan izin alındı. Çalışmaya katılan ebelerden onam alındı. Veriler araştırmacılar ve beş uzman görüşü ile hazırlanan anket formu ile toplandı. İstatistiksel analizde sayısal değerler ve yüzde değerleri kullanıldı ve veriler Ki-Kare testi ile analiz edildi.
Bulgular: Çalışmamızda doğumhanede hizmet veren ebelerin %59,2’sinin YBGBDP hakkında herhangi bir bilgiye sahip olmadığı belirlendi. Yenidoğan bakımı ile ilgili yöneltilen soruların her birine, YBGBDP’ye uygun bir cevap verilmiştir. Ayrıca daha önce YBGBDP hakkında bilgi almış olan ebeler ile yenidoğan biriminde çalışma (p=0,001), YBGBDP’nın kurumunda uygulandığını (p=0,001) ve kurum ile arkadaşlarının YBGBDP’yi desteklediğini (p=0,001) belirtme faktörleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Bu sonuç, YBGBDP hakkında bilgi almanın, ebelerin bu program hakkındaki farkındalığını artırdığını göstermektedir.
Sonuç: YBGBDP hakkında ebelerin büyük çoğunluğunun eğitim almamasına rağmen yenidoğanın fizyolojisine uygun hizmet verdiği bulunmuştur. Ebelere YBGBDP ile ilgili eğitim programlarının verilmesi ve yaygınlaştırılması yenidoğana verilen bakım kalitesinin artırılmasında ve sağlığın sürdürülmesinde önemli bir faktördür.
Objective: The Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program (NIDCAP) has been developed to create a common point to enhance the parameters of neonatal health by Als et al. This research was planned to determine the knowledge level about NIDCAP of midwives working in the delivery room.
Methods: The research is descriptive, which a sample consists of 385 midwives estimated with sampling method with the known universe. The ethical approval was obtained. Midwives’ consent was obtained. Data was collected with the questionnaire form that was prepared by researchers and five expert opinions. Numerical values and percent values were analyzed in the statistical evaluation and data were analysed with Chi-Square Test.
Results: It was determined in our study that 59.2% of midwives didn’t know NIDCAP. The midwives answered correctly each of the questions about neonatal care in keeping with NIDCAP. Besides there was a significant relationship between “midwives who had foreknowledge” and “midwives who worked in Neonatal Intensive Care Unit (p=0.001), think that NIDCAP is implemented in their hospital (p=0.001) and think that their friends support NIDCAP (p=0.001)”. This result shows that getting information about NIDCAP has increased midwives’ awareness of NIDCAP. Even though the vast majority of midwives had no education, the care given by the midwives was found quite accordant with the physiology of the neonatal.
Conclusion: It is important to provide training for NIDCAP and to enhance the education programs about NIDCAP for enhancing the quality of neonatal care and promoting neonatal health.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Midwifery (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 29, 2024 |
Publication Date | April 5, 2024 |
Submission Date | February 28, 2023 |
Acceptance Date | January 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License