Bay ve ark.'nın (2024) ebelik öğrencilerinin Uluslararası Ebeler Konfederasyonu (ICM) yeterliliklerini yerine getirme konusundaki güvenlerine ilişkin algılarını inceleyen son makalesini ilgiyle okudum. Araştırmaları, öğrencilerin eğitimden yalnızca klinik uzmanlıkla değil, bunu güvenli ve şefkatli bir şekilde uygulama güveniyle ayrılmaları gerektiği şeklindeki önemli bir sorunu vurguluyor. Bulgularına dayanarak, hem yeterlilik hem de öz güven oluşturmaya yardımcı olabilecek iki etkili stratejiyi, yani simülasyon ve destekleyici mentorluğu vurgulamak istiyorum.
I read with interest the recent article by Bay et al. (2024), which explores midwifery students’ perceptions of their confidence in fulfilling the International Confederation of Midwives (ICM) competencies. Their research highlights a key issue, whereby students must leave training not just with clinical expertise but with the confidence to apply it safely and compassionately. Building on their findings, I wish to highlight two effective strategies, namely simulation and supportive mentorship, that can help build both competence and self-confidence.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Midwifery (Other) |
Journal Section | Letter to the Editor |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2025 |
Submission Date | June 16, 2025 |
Acceptance Date | August 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License