Mimari ürün olarak karşımıza çıkan mekan kavramı üzerine birçok tanım yapılmıştır. Bu kavram uzun yıllardır tartışılmış ve bunun üzerine çeşitli fikirler geliştirilmiştir. Bu bağlamda bu çalışma, mimarlık öğrencilerinin mekansal algı bilgilerinin ve bu bilgiyi yorumlama becerilerinin eğitimlerine uygun olarak nasıl değiştiğini araştırmayı ve tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle mekan kavramı, mimari tasarım eğitimi ve algı incelenmiştir. Literatür taramasının ardından konu bağlamında, 2008 yılı içinde ve sonrasında inşa edilen çağdaş mimari eserler arasında ödüllü dört eğitim binası seçilmiştir. Literatür taraması ile elde edilen bulgular eşliğinde belirlenen dört soru ve on dört özelliğin yanı sıra, öğrencilerin çalışma kapsamında seçilen dört binayı değerlendirmeleri sağlanmaktadır. Anket katılımcıları Mimarlık Bölümü'nde birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmada, 1. ve 2. sınıf öğrencileri 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile karşılaştırıldığında, 3. ve 4. sınıfların parametrelere daha çok dikkat ettikleri, malzeme, tasarım temel yaklaşımları ve farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Spatial perception architecture education architectural design educational buildings contemporary architecture
Mimari ürün olarak karşımıza çıkan mekan kavramı üzerine birçok tanım yapılmıştır. Bu kavram uzun yıllardır tartışılmış ve bunun üzerine çeşitli fikirler geliştirilmiştir. Bu bağlamda bu çalışma, mimarlık öğrencilerinin mekansal algı bilgilerinin ve bu bilgiyi yorumlama becerilerinin eğitimlerine uygun olarak nasıl değiştiğini araştırmayı ve tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle mekan kavramı, mimari tasarım eğitimi ve algı incelenmiştir. Literatür taramasının ardından konu bağlamında, 2008 yılı içinde ve sonrasında inşa edilen çağdaş mimari eserler arasında ödüllü dört eğitim binası seçilmiştir. Literatür taraması ile elde edilen bulgular eşliğinde belirlenen dört soru ve on dört özelliğin yanı sıra, öğrencilerin çalışma kapsamında seçilen dört binayı değerlendirmeleri sağlanmaktadır. Anket katılımcıları Mimarlık Bölümü'nde birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmada, 1. ve 2. sınıf öğrencileri 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile karşılaştırıldığında, 3. ve 4. sınıfların parametrelere daha çok dikkat ettikleri, malzeme, tasarım temel yaklaşımları ve farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Spatial perception architecture education architectural design educational buildings contemporary architecture
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |