Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğrencilerine Çevre Bilinci Kazandırmaya Yönelik UNITY Tabanlı Eğitici Oyun Tasarımı

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 3, 1 - 8, 27.12.2023
https://doi.org/10.53608/estudambilisim.1302820

Öz

Bu çalışmada, okul öncesi öğrencilere çevre bilinci kazandırmaya yönelik UNITY tabanlı eğitici oyun tasarımı ele alınmaktadır. Makalede, okul öncesi öğrencilerin fiziksel ve mental durumları ile çevre bilinci ve önemi hakkında genel bir bilgilendirme kazanım edinmeleri amaçlanmıştır. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitim modeli çerçevesinde hazırlanan öğretim modeli, UNITY oyun motoru, C# programlama dili kullanılarak tasarlanmıştır. Tasarımda Mayer çoklu ortam ilkeleri de dikkate alınarak öğrencilerin yaşlarına uygun görseller oluşturulmuştur. Çalışmada, mobil tabanlı tasarlanan oyunların okul öncesi çağdaki çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlayabileceği, hedeflenen bilgi ve becerilerin kazandırabileceği öngörülmektedir.

Kaynakça

  • [1] Üstündağ, A. 2019. 4-6 yaş arası çocuklar tarafından tercih edilen dijital oyunlar. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1-19.
  • [2] Saylik, M. 2019. İlkokul 1. kademe 4. sınıf öğrencileri için oyun ve fiziksel etkinlikler dersinde çevre bilinci oluşturmaya yönelik oyun tasarımı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • [3] MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, 2013. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2023)
  • [4] Yazıcı, E., Çelik, M., Yıldırım, F. N., Altıntaş, E. & Güneş, A. 2018. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okul Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/38142/338285
  • [5] Sağır, A. & Okutan, S. (2022). Dijital Oyunların Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisi: Karabük Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 715-744. DOI: 10.37669/milliegitim.769932
  • [6] Akbulut, Y. 2013. Çocuk ve Ergenlerde Bilgisayar ve İnternet Kullanımının Gelişimsel Sonuçları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(2), 53-68.
  • [7] Akçay M. ve Oktar, Ç. 2023. Android Cihazlarda Kullanılabilecek Örnek Bir Okul Destek Programının Oluşturulması. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 4(1), 33-42. doi:10.53608/estudambilisim.1242070
  • [8] Özdemir, D., & Karaman, S. 2017. Investigating interactions between students with mild mental retardation and humanoid robot in terms of feedback types. Education and Science, 42(191), 109-138.
  • [9] Ülker, Ü. & Bülbül, H. İ. 2018. Dijital Oyunların Eğitim Seviyelerine Göre Kullanılma Durumları. TÜBAV Bilim Dergisi, 11 (2), 10-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/38182/430197
  • [10] Seven Uzun, A. 2022. Türkiye’de Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Dil Gelişimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, Özel Sayı 1 (Ö1), 11-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/seader/issue/69007/1056317
  • [11] Özkılıç Kabul, N. D. 2019. Üç yaş çocuklarda teknolojik alet kullanımının sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • [12] TanrıverdiH. ve Erarslan, N. (2016) Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyleri ile Değer Kazanımları Arasındaki İlişki", Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 9-23.
  • [13] Kiziroğlu, İ. 2023. Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci. Tabiat ve İnsan, 2(193), 5-17. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tabin/issue/75873/1251424
  • [14] Yoleri, S. 2012. Çocuk ve Çevre: Okul Öncesi Çocuklar Arasında Çevre Bilinci Oluşturma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 100-111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25115/265162
  • [15] Esen, A. ve Esen, M. 2018. Çevre Eğitimi ve Bilinci Araştırması. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 65, 164-178. https://dergipark.org.tr/en/pub/abuhsbd/issue/36059/404866
  • [16] Çavaş, P., Ayar, A. & Gürcan, G. 2020. Türkiye’de STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmaların Durumu Üzerine Bir Çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 823-854. DOI: 10.33711/yyuefd.751853
  • [17] Akarsu, M., Okur Akçay, N. & Elmas, R. 2020. STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, STEM Eğitimi, 155-175. https://dergipark.org.tr/tr/pub/buje/issue/58376/842413
  • [18] Unity Technologies 2005. Unity- Manual: About Unity. http://docs.unity3d.com/Manual/UnityOverview.html. (Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2023)
  • [19] Mayer, R. E. 2002. Multimedia learning. Psychology of Learning and Motivation, 41, 85-139.

UNITY Based Educational Game Design to Raise Environmental Awareness for Preschool Students

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 3, 1 - 8, 27.12.2023
https://doi.org/10.53608/estudambilisim.1302820

Öz

This study discusses a UNITY-based educational game designed to raise environmental awareness in preschool students. The article aims to gain general information about preschool students' physical and mental states, environmental awareness, and importance. The teaching model, prepared within the STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) education model, was designed using the UNITY game engine and C# programming language. Considering the Mayer multimedia principles in the design, visuals suitable for the ages of the students were created. The study predicted that mobile-based games could enable preschool children to learn while having fun and gaining targeted knowledge and skills.

Kaynakça

  • [1] Üstündağ, A. 2019. 4-6 yaş arası çocuklar tarafından tercih edilen dijital oyunlar. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1-19.
  • [2] Saylik, M. 2019. İlkokul 1. kademe 4. sınıf öğrencileri için oyun ve fiziksel etkinlikler dersinde çevre bilinci oluşturmaya yönelik oyun tasarımı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • [3] MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, 2013. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2023)
  • [4] Yazıcı, E., Çelik, M., Yıldırım, F. N., Altıntaş, E. & Güneş, A. 2018. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okul Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/38142/338285
  • [5] Sağır, A. & Okutan, S. (2022). Dijital Oyunların Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisi: Karabük Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 715-744. DOI: 10.37669/milliegitim.769932
  • [6] Akbulut, Y. 2013. Çocuk ve Ergenlerde Bilgisayar ve İnternet Kullanımının Gelişimsel Sonuçları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(2), 53-68.
  • [7] Akçay M. ve Oktar, Ç. 2023. Android Cihazlarda Kullanılabilecek Örnek Bir Okul Destek Programının Oluşturulması. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 4(1), 33-42. doi:10.53608/estudambilisim.1242070
  • [8] Özdemir, D., & Karaman, S. 2017. Investigating interactions between students with mild mental retardation and humanoid robot in terms of feedback types. Education and Science, 42(191), 109-138.
  • [9] Ülker, Ü. & Bülbül, H. İ. 2018. Dijital Oyunların Eğitim Seviyelerine Göre Kullanılma Durumları. TÜBAV Bilim Dergisi, 11 (2), 10-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/38182/430197
  • [10] Seven Uzun, A. 2022. Türkiye’de Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Dil Gelişimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, Özel Sayı 1 (Ö1), 11-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/seader/issue/69007/1056317
  • [11] Özkılıç Kabul, N. D. 2019. Üç yaş çocuklarda teknolojik alet kullanımının sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • [12] TanrıverdiH. ve Erarslan, N. (2016) Okul Öncesi Çocukların Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyleri ile Değer Kazanımları Arasındaki İlişki", Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 9-23.
  • [13] Kiziroğlu, İ. 2023. Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci. Tabiat ve İnsan, 2(193), 5-17. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tabin/issue/75873/1251424
  • [14] Yoleri, S. 2012. Çocuk ve Çevre: Okul Öncesi Çocuklar Arasında Çevre Bilinci Oluşturma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 100-111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25115/265162
  • [15] Esen, A. ve Esen, M. 2018. Çevre Eğitimi ve Bilinci Araştırması. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 65, 164-178. https://dergipark.org.tr/en/pub/abuhsbd/issue/36059/404866
  • [16] Çavaş, P., Ayar, A. & Gürcan, G. 2020. Türkiye’de STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmaların Durumu Üzerine Bir Çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 823-854. DOI: 10.33711/yyuefd.751853
  • [17] Akarsu, M., Okur Akçay, N. & Elmas, R. 2020. STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, STEM Eğitimi, 155-175. https://dergipark.org.tr/tr/pub/buje/issue/58376/842413
  • [18] Unity Technologies 2005. Unity- Manual: About Unity. http://docs.unity3d.com/Manual/UnityOverview.html. (Erişim Tarihi: 17 Mayıs 2023)
  • [19] Mayer, R. E. 2002. Multimedia learning. Psychology of Learning and Motivation, 41, 85-139.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Onur Özer 0009-0003-9664-108X

Durmuş Özdemir 0000-0002-9543-4076

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 6 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE O. Özer ve D. Özdemir, “Okul Öncesi Öğrencilerine Çevre Bilinci Kazandırmaya Yönelik UNITY Tabanlı Eğitici Oyun Tasarımı”, ESTUDAM Bilişim, c. 4, sy. 3, ss. 1–8, 2023, doi: 10.53608/estudambilisim.1302820.

Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.