Bu çalışmada, okul öncesi öğrencilere çevre bilinci kazandırmaya yönelik UNITY tabanlı eğitici oyun tasarımı ele alınmaktadır. Makalede, okul öncesi öğrencilerin fiziksel ve mental durumları ile çevre bilinci ve önemi hakkında genel bir bilgilendirme kazanım edinmeleri amaçlanmıştır. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitim modeli çerçevesinde hazırlanan öğretim modeli, UNITY oyun motoru, C# programlama dili kullanılarak tasarlanmıştır. Tasarımda Mayer çoklu ortam ilkeleri de dikkate alınarak öğrencilerin yaşlarına uygun görseller oluşturulmuştur. Çalışmada, mobil tabanlı tasarlanan oyunların okul öncesi çağdaki çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlayabileceği, hedeflenen bilgi ve becerilerin kazandırabileceği öngörülmektedir.
Okul Öncesi Eğitim S.T.E.M. Çevre Bilinci Eğlenerek Öğrenme UNITY 2D Mayer Çoklu Ortam İlkeleri
This study discusses a UNITY-based educational game designed to raise environmental awareness in preschool students. The article aims to gain general information about preschool students' physical and mental states, environmental awareness, and importance. The teaching model, prepared within the STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) education model, was designed using the UNITY game engine and C# programming language. Considering the Mayer multimedia principles in the design, visuals suitable for the ages of the students were created. The study predicted that mobile-based games could enable preschool children to learn while having fun and gaining targeted knowledge and skills.
Pre-school education STEM Environmental awareness Fun Learning UNITY 2D Mayer Multimedia Principles
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.