In recent years, augmented reality has been used in fields such as medicine, military, health, vocational education, teaching processes at different levels, tourism, medicine and visual media. Augmented reality applications in education offer an effective way of learning by supporting the development of students' imagination and creativity and increasing their interaction with the real world. In this study, it is aimed to design a material that can be used as an auxiliary material for the English lessons of primary school 3rd grade students in accordance with the curriculum of the Ministry of National Education. Within the scope of this study, a mobile application was created with Unity 3D and Vuforia SDK, based on augmented reality technology, which can provide a remarkable learning environment where students can learn while having fun.
Augmented Reality Augmented Reality in Education Mobile Learning
Artırılmış gerçeklik, son yıllarda tıp, askeri, sağlık, mesleki eğitim, farklı kademelerdeki öğretim süreçleri, turizm, tıp ve görsel medya gibi alanlarda kullanılmaktadır. Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları öğrencilerin hayal gücünün ve yaratıcılıklarının gelişmesine destek olarak ve gerçek dünyayla olan etkileşimini artırarak etkili bir öğrenme şekli sunmaktadır. Bu çalışmada İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun şekilde yardımcı materyal olarak kullanılabilecek bir materyal tasarlanması amaçlanmıştır. Bu çalışma kapsamında etkinlik tasarımında öğrencilerin eğlenerek öğrenebilecekleri, dikkat çekici öğrenme ortamı sunabilen artırılmış gerçeklik teknolojisi tabanlı, Unity 3D ve Vuforia SDK ile mobil uygulama gerçekleştirilmiştir.
Arttırılmış gerçeklik Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Mobil öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.