Bu çalışma 20 Ekim 2020 / 25 Mart 2021 tarihleri arasında uzaktan eğitim kararının verildiği pandemi dönemde saha deneyimi olumsuz etkilenen ebelik bölümü öğrencileri için planlanmıştır. Öğrencilerin öğrenme yaşantılarına ve mesleki becerilerine olumlu yönde katkı sağlamak amaçlanmıştır. Planlanan uygulama sanal eğitim ortamında gerçekleştirilmiştir. Etlik Zübeyde Hanım Kadın Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi (EZEAH) ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü işbirliği ile başlatılmıştır. “Simülasyon Eşliğinde Sanal Sınıf Akademisi” adı verilen bu uygulama EZEAH bünyesinde iki üniversitenin Ebelik Bölümü öğrencileri ile farklı zamanlarda çevrim içi olarak gerçekleştirilmiştir. Üçüncü ve dördüncü sınıf ebelik bölümü öğrencilerinin eğitim müfredatları esas alınmış, program 5 ana başlık ve 20 alt başlıktan oluşturulmuştur. Her bir program 5 hafta sürmüştür. Programda eğitim yöntemi olarak gerçeğe uygun senaryolar ve vakalar, simülasyon maketleri, eğitici drama ve gerçek klinik ortamda çekilen videolar kullanılmıştır. 20 konu başlığı doğum öncesi dönem %40 (n=8), doğum eylemi ve yönetimi %46 (n=9), doğum sonrası dönem %14(n=3) şeklinde kategorize edilmiştir. Her eğitim sonrasında geri bildirimler sanal ortamda sözel ve yazılı olarak alınmıştır. Program kapsamında toplam 12 eğitimci görev almış, eğitim sonunda ise toplam 200 öğrenciye sanal eğitim ortamında ulaşılmıştır. EZEAH ebelik öğrencilerinin klinik uygulamasına önemli ölçüde destek veren bir kurumdur. Pandemi süreci ile ebelik öğrencilerinin klinik uygulamaları ve kazanımları olumsuz etkilenmiştir. Bu bağlamda hastanemiz ebelik öğrencilerinin eğitim sürecini destekleyerek, çevrim içi ortamda gerçeğe uygun senaryolar eşliğinde sanal interaktif eğitim ortamını oluşturmuştur. Bu dönemde ebelik öğrencilerinin klinik ile buluşması sağlanarak, uygulamayı destekleyen güvenilir ve sürdürülebilir sağlık hizmeti sunumuna katkı sağlayacak bir eğitim modeli geliştirilmiştir.
This study is planned for midwifery department students whose field experience was adversely affected during the pandemic period when the distance education decision was made between 20 October 2020/25 March 2021. It is aimed to contribute positively to the learning experiences and professional skills of the students. The planned implementation was carried out in a virtual training environment. Etlik Zübeyde Hanım Gynecology Training and Research Hospital (EZEAH) and Health Sciences University Gülhane Health Sciences Faculty Midwifery Department. This application, called “Simulation Accompanied Virtual Classroom Academy”, was carried out online at different times with the students of the Midwifery Department of two universities within the body of EZEAH. The curriculum of the third and fourth grade midwifery department students was based on, and the program was composed of 5 main headings and 20 sub-headings. Each program lasted 5 weeks. In the program, realistic scenarios and cases, simulation models, educational drama and videos shot in a real clinical environment were used as training methods. 20 topics were categorized as prenatal period 40% (n=8), labor and management 46% (n=9), and postpartum period 14% (n=3). After each training, feedback was received verbally and in writing in the virtual environment. A total of 12 educators took part in the program, and at the end of the training, a total of 200 students were reached in the virtual education environment. Etlik Zübeyde Hanım Gynecology Training and Research Hospital is an institution that provides significant support to the clinical practice of midwifery students. The clinical practices and achievements of midwifery students were adversely affected by the pandemic process. In this context, our hospital has created a virtual interactive education environment with realistic scenarios in the online environment by supporting the education process of midwifery students. In this period by enabling midwifery students to meet with the clinic, an education model has been developed that will contribute to the delivery of reliable and sustainable health care that supports the practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Obstetrics and Gynaecology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2023 |
Acceptance Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |