Son yıllarda değişen pazarlama dünyasıyla beraber perakende alanında pazarlama faaliyetlerinin tanımı da genişlemiş olup bu bağlamda perakende giyim ve gıda markalarında tüketicinin hizmet aldığı ve markayı tanıyabildiği, deneyimlediği alanlar olan mağazalar ve mağazaların atmosferik özelliklerinin öne çıkması satın alma davranışını büyük ölçüde etkilemiştir., çalışmanın teori bölümünde mağaza atmosferi ve satın alma davranışı konularıyla ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırma bölümünde ise; mağaza atmosferinin tüketici satın alma davranışı üzerine etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmış olan anket, tüketiciler tarafından cevaplandırılmıştır. 410 tüketicinin verdiği cevaplar sonucunda ortaya çıkan veriler SPSS paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak, tüketicilerin satın alma sürecinde mağaza atmosferinden etkilendikleri ortaya koyulmuştur.
The definition of marketing activities in the retail area has been expanded along with the change of the marketing world in recent years; in this sense, the prominence of stores where the consumers get service and identify, experience the brands at retail clothing and food, atmospheric features of stores have been greatlyeffected the purchasing behavior.In the theory section of the study, the literature review was conducted about the store atmosphere and purchasing behavior topics. In the research section, the survey, which was prepared to determine the effect of store atmosphere on consumer purchasing behavior, was answered by the consumers. The data resulting from the responses of 410 consumers were analyzed with the help of SPSS package program. As a result, it was revealed that consumers were affected by the atmosphere during the purchasing process.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | September 30, 2020 |
| Published in Issue | Year 2020 Issue: 1 |