BibTex RIS Cite

Türkiye’de Webquest Öğrenme Yöntemiyle İlgili Yapılan Çalışmalara İlişkin Tematik İçerik Analizi

Year 2023, Issue: 11, 45 - 69, 30.06.2023

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de WebQuest öğrenme yöntemiyle ilgili yapılan araştırmalara ilişkin eğilimleri tematik içerik analizi ile belirlemektir. Çalışma, doküman analizi yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Belirlenen amaç doğrultusunda Türkiye’de bugüne kadar WebQuest öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan 21 yüksek lisans, 6 doktora tezi, 16 makale ve 3 bildiri toplam 46 çalışma tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmalar, yayın türü, yılı, örneklem genişliği, örneklem düzeyi, araştırma yöntemi/deseni, veri toplama aracı, veri analiz türü, kullanılan dersler, ele alınan konu, sonuçlar ve öneriler bakımından incelenmiştir. Analizler sonucunda, çalışmaların yayın türlerine göre dağılımlarına bakıldığında % 45,7’sinin yüksek lisans tezinde çalışıldığı, araştırma yönteminde nicel yöntemin f=50 tercih edildiği görülmektedir. Örneklem düzeyine ilişkin genellikle ortaokul öğrencileriyle f=21 çalışıldığı, kullanılan veri toplama araçlarından ise ölçek f=39 , açık uçlu ve çoktan seçmeli testlerin f=31 kullanıldığı görülmüştür. Gelecekte yapılacak olan tematik analiz çalışmalarında, araştırmacıların bu tarama ve derleme çalışmalarını, PRISMA akış şeması kullanılarak yapmaları önerilmektedir.

References

  • Abbit, J. ve Ophus, J. 2008 . What we know about the Impacts of WebQuests: A review of research. AACE Journal, 16 4 , 441-456.
  • Akçay, A. ve Şahin, A. 2012 . WebQuest öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2 2 , 33-45.
  • Alias, N., Rahman, M. N. A., Ujang, A., Gelamdin, R. B. ve Said, A. M. 2013 . Research and trends in the studies of WebQuest from 2005 to 2012: A content analysis of publications in selected journals. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 763- 772.
  • Asker, E., Zencirci, İ. ve Asker, E. 2009 . Ağ araştırması WebQuest tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3 2 , 124-148.
  • Au, W. 2007 . High-stakes testing and curricular control: A qualitative metasynthesis. Educational Researcher, 36 5 , 258-267.
  • Auer, M. E. ve Rüütmann, T. 2021 . Educating Engineers for Future Industrial Revolutions. Proceedings of the 23rd International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL2020 . 2 Springer Nature.
  • Aydoğdu, H. 2019 . Mobil öğrenme ile ilgili araştırmaların eğilimleri: Bir içerik analizi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bagiryan, D. 2014 . Integration Of Webquests Into Esp Course Curriculum. Pixel Ed. , In Conference Proceedings. The Future Of Education. Italy, libreriauniversitaria.it Edizioni. 430-434
  • Bahar, S. 2018 . Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Balcı, A. 2017 . WebQuest Web Macerası öğrenme yönteminin Türk edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Balcı, M. 2018 . WebQuest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi. Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ballıel, B. 2014 . WebQuest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ballıel, B. 2021 . Fen bilimleri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması webquest etkinliğinin öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5 1 , 97-109. https://doi.org/10.35346/aod.928113
  • Batdı, V. ve Özgür, A. 2021 . Bilgisayar destekli eğitimle öğrenme: Bir meta-tematik analiz. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23 1 , 111-127. https://doi.org/10.25092/baunfbed.842078.
  • Batdı, V. ve Candan, F. 2022 . Yabancı dil öğretiminde e-öğrenme uygulamalarının kullanılmasına ilişkin bir karma-meta yöntemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim TEKE Dergisi, 11 2 , 889-904.
  • Bauer, W. I. 2020 . Music Learning Today: Digital Pedagogy For Creating, Performing, And Responding To Music. Oxford University Press.
  • Bayburtlu, B. 2011 . Webquest öğretim yönteminin öğrencilerin yaratıcı düşünme beceri ve motivasyon düzeylerine etkisi. Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayram, D. 2015 . WebQuest Destekli Eleştirel Düşünme Eğitiminin Türk İngilizce Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim Seviyeleri Ve İngilizce Yazma Becerilerine Etkileri. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Benjamin, A. 2014 . Differentiated İnstruction Using Technology: A Guide For Middle ve HS Teachers. New York: Routledge.
  • Bilir, U. ve Özdilek, Z. 2021 . WebQuest Destekli Araştırma-Sorgulama Yaklaşımının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Güneş Sistemi Ve Tutulmalar Ünitesi Akademik Başarılarına Etkisi. S.Z. Genç ve diğerleri Ed. , Proceedings of The Fourteenth International Congress of Educational Research, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. 160-168.
  • Bilir, U. ve Özdilek, Z. WebQuest Destekli Fen Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Becerileri Ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi,.10 1 , 139-176. https://doi.org/10.56423/fbod.1094208
  • Börekci, C. 2010 . Bilişim Teknolojileri Dersi Için Tasarlanan Bir Ağ Araştırması Webquest Etkinliğinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Chatham, D. 2021 . Advancing Online Course Design and Pedagogy for the 21st Century Learning Environment. IGI Global.
  • Coil, C. 2007 . Successful Teaching İn The Differentiated Classroom. Pieces Of Learning.
  • Çalgın, Z. ve Koç, M. 2017 . Webquest Destekli Matematik Öğretiminin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11 1 , 1-20. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.354919
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. 2014 . İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39 174 . DOI: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çığrık, E. 2009 . İlköğretim 6. Sınıf Fen Öğretiminde Webquest Tekniğinin Öğrenci Başarı Ve Tutumuna Etkisinin Incelenmesi.. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Delen, A. 2021 . Türkiye’de e-öğrenme Ortamlarına Ilişkin Yapılan Araştırmalardaki Eğilimler: 2004-2020 Dönemi Tezlerin Incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gabriel, M. 2006 . Toward Effective Instruction in e-learning Environments In M.Bullen ve D.P.Janes Ed. , Making The Transition To E-Learning Strategies And Issues. İnformation science.
  • Gökalp, M. S. 2011 . The Effect of Webquest Based Instruction On Ninth Grade Students’ Achievement In And Attitude Towards Force And Motion. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O. ve Kalelioglu, F. 2010 . Development and Evaluation Of An Interactive Webquest Environment: “Web Macerasi”. Educational Technology ve Society. 13 3 , 139–150. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.13.3.139
  • Gül, H. Ü. ve Sönmez, E. E. 2014 . Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersinin Webquest Yöntemi Ile Yürütülmesinin Akademik Başarıya Etkisi. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri Kitabı.
  • Hamarat, E. 2019 . 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. Seta Analiz. 272, 1-24.
  • Haymana, B. ve Dağhan, G. 2019 . Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerle Ilgili Yapılan Araştırmaların Incelenmesi: Tematik Içerik Analizi Çalışması. Journal of Computer and Education Research. 8 16 , 787-820. DOI: 10.18009/jcer.772010
  • Kaldırım, A. ve Tavşanlı, Ö. F. 2021 . A Thematic Review Of Using Digital Teaching Technologies In Turkish Language Teaching. Journal of Educational Technology ve Online Learning, 4 2 , 70-95. https://doi.org/10.31681/jetol.898014
  • Kent, D. 2017 . Webquests: Tesol Strategy Guide. Pedagogy Press.
  • Khairunnisa, Khairunnisa. 2021 . A Systematic Literature Review on the Studies of WebQuest as a Learning Media Published in Selected Journals. S2 thesis, Universitas Jambi.
  • Kiliç, R. 2007 . WebQuest Destekli Işbirlikçi Öğrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Tutum Ve Erişiye Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kurtuluş, A., Ada, T. ve Yanık, H. B. 2014 . Bir Ortaokul Matematik Öğretmeninin Webquestin Uygulamasına Yönelik Görüşü. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 2 1 , 87-106. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.2s4m
  • Lyons, J. F. 2008 . Teaching History Online. Routledge.
  • MEB, 2018 . Fen Bilimleri Dersi Taslak Öğretim Programı Ilkokul Ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar . Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Onsekizoğlu, A. S. 2018 . WebQuest Destekli STEM Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisi Ve Zekâ Türleri Ile Öğrenme Stilleri Arasındaki Ilişki. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Özerbaş, M. A. 2012 . WebQuest Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Tutumlarına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 2 , 299-315.
  • Peterson, C. L. ve Koeck, D. C. 2001 . When Students Create Their Own Webquests. Learning And Leading With Technology. 29 1 , 10-17.
  • http://www.uwosh.edu/faculty_staff/winterfe/325/downloadfiles/WhenStudentCreate Webquest.pdf ‘den alınmıştır.
  • Schrum, L. ve Levin, B. B. 2009 . Leading 21st-Century Schools: Harnessing Technology For Engagement And Achievement. Corwin Press.
  • Şahin, N. 2010 . 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersinde Ağ Araştırması Webquest Aracı Kullanarak Oluşturulan Eğitim Ortamının Akademik Başarı Ve Derse Karşı Olan Tutuma Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şahin, Ş. 2012 . 5E Öğrenme Modeli Ile Desteklenmiş Webquest Ortamlarının Öğrencilerin Başarı Ve Memnuniyetlerine Etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Turville, J. 2013 . Differentiating By Student Learning Preferences: Strategies And Lesson Plans. Routledge.
  • Türegün Çoban, B. ve Adıgüzel, A. 2022 . Uzaktan Eğitim İngilizce Dersi Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçları Kullanımının Öğrenci Başarısına Ve Tutuma Etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 12 , 164-180. DOI: 10.21733/ibad.961403
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. ve Sarıkaya, M. 2018 . WebQuest Destekli Işbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı Ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 2 , 1524-1544. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.013
  • Ünal, A. 2012 . İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen Ve Teknoloji Ile Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Vinogradova, P. ve Shin, J. K. Eds. . 2020 . Contemporary Foundations For Teaching English As An Additional Language: Pedagogical Approaches And Classroom Applications. Routledge.

Thematıc Content Analysıs of Studıes on Webquest Learnıng Method in Turkey

Year 2023, Issue: 11, 45 - 69, 30.06.2023

Abstract

The aim of this study the determine the trends in research on Webquest learning method in Turkey with thematic content analysis. The study was carried out using the document analysis method. In line with the determined purpose, a total of 46 studies 21 master's degree, 6 doctoral dissertations, 16 articles and 3 papers made using the WebQuest learning method in Turkey so far have been analyzed by thematic content analysis method. Studies were examined in terms of publication type, year, sample size, sample level, research method/pattern, data collection tool, data analysis type, courses used, subject discussed, results and recommendations. As a result of the analysis, when the distribution of the studies according to the types of publications is examined, it is seen that 45.7% of them were studied in the master's thesis, and the quantitative method f=50 was preferred in the research method. It has been observed that the sample level is generally studied with secondary school students f=21 , and the scale f=39 , open-ended and multiple-choice tests f=31 are used as data collection tools. In future thematic analysis studies, it is recommended that researchers do these screening and compilation studies using the PRISMA flowchart.

References

  • Abbit, J. ve Ophus, J. 2008 . What we know about the Impacts of WebQuests: A review of research. AACE Journal, 16 4 , 441-456.
  • Akçay, A. ve Şahin, A. 2012 . WebQuest öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2 2 , 33-45.
  • Alias, N., Rahman, M. N. A., Ujang, A., Gelamdin, R. B. ve Said, A. M. 2013 . Research and trends in the studies of WebQuest from 2005 to 2012: A content analysis of publications in selected journals. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 763- 772.
  • Asker, E., Zencirci, İ. ve Asker, E. 2009 . Ağ araştırması WebQuest tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3 2 , 124-148.
  • Au, W. 2007 . High-stakes testing and curricular control: A qualitative metasynthesis. Educational Researcher, 36 5 , 258-267.
  • Auer, M. E. ve Rüütmann, T. 2021 . Educating Engineers for Future Industrial Revolutions. Proceedings of the 23rd International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL2020 . 2 Springer Nature.
  • Aydoğdu, H. 2019 . Mobil öğrenme ile ilgili araştırmaların eğilimleri: Bir içerik analizi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bagiryan, D. 2014 . Integration Of Webquests Into Esp Course Curriculum. Pixel Ed. , In Conference Proceedings. The Future Of Education. Italy, libreriauniversitaria.it Edizioni. 430-434
  • Bahar, S. 2018 . Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Balcı, A. 2017 . WebQuest Web Macerası öğrenme yönteminin Türk edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Balcı, M. 2018 . WebQuest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi. Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ballıel, B. 2014 . WebQuest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ballıel, B. 2021 . Fen bilimleri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması webquest etkinliğinin öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5 1 , 97-109. https://doi.org/10.35346/aod.928113
  • Batdı, V. ve Özgür, A. 2021 . Bilgisayar destekli eğitimle öğrenme: Bir meta-tematik analiz. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23 1 , 111-127. https://doi.org/10.25092/baunfbed.842078.
  • Batdı, V. ve Candan, F. 2022 . Yabancı dil öğretiminde e-öğrenme uygulamalarının kullanılmasına ilişkin bir karma-meta yöntemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim TEKE Dergisi, 11 2 , 889-904.
  • Bauer, W. I. 2020 . Music Learning Today: Digital Pedagogy For Creating, Performing, And Responding To Music. Oxford University Press.
  • Bayburtlu, B. 2011 . Webquest öğretim yönteminin öğrencilerin yaratıcı düşünme beceri ve motivasyon düzeylerine etkisi. Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayram, D. 2015 . WebQuest Destekli Eleştirel Düşünme Eğitiminin Türk İngilizce Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim Seviyeleri Ve İngilizce Yazma Becerilerine Etkileri. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Benjamin, A. 2014 . Differentiated İnstruction Using Technology: A Guide For Middle ve HS Teachers. New York: Routledge.
  • Bilir, U. ve Özdilek, Z. 2021 . WebQuest Destekli Araştırma-Sorgulama Yaklaşımının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Güneş Sistemi Ve Tutulmalar Ünitesi Akademik Başarılarına Etkisi. S.Z. Genç ve diğerleri Ed. , Proceedings of The Fourteenth International Congress of Educational Research, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. 160-168.
  • Bilir, U. ve Özdilek, Z. WebQuest Destekli Fen Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Becerileri Ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi,.10 1 , 139-176. https://doi.org/10.56423/fbod.1094208
  • Börekci, C. 2010 . Bilişim Teknolojileri Dersi Için Tasarlanan Bir Ağ Araştırması Webquest Etkinliğinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Chatham, D. 2021 . Advancing Online Course Design and Pedagogy for the 21st Century Learning Environment. IGI Global.
  • Coil, C. 2007 . Successful Teaching İn The Differentiated Classroom. Pieces Of Learning.
  • Çalgın, Z. ve Koç, M. 2017 . Webquest Destekli Matematik Öğretiminin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11 1 , 1-20. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.354919
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. 2014 . İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39 174 . DOI: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çığrık, E. 2009 . İlköğretim 6. Sınıf Fen Öğretiminde Webquest Tekniğinin Öğrenci Başarı Ve Tutumuna Etkisinin Incelenmesi.. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Delen, A. 2021 . Türkiye’de e-öğrenme Ortamlarına Ilişkin Yapılan Araştırmalardaki Eğilimler: 2004-2020 Dönemi Tezlerin Incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gabriel, M. 2006 . Toward Effective Instruction in e-learning Environments In M.Bullen ve D.P.Janes Ed. , Making The Transition To E-Learning Strategies And Issues. İnformation science.
  • Gökalp, M. S. 2011 . The Effect of Webquest Based Instruction On Ninth Grade Students’ Achievement In And Attitude Towards Force And Motion. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O. ve Kalelioglu, F. 2010 . Development and Evaluation Of An Interactive Webquest Environment: “Web Macerasi”. Educational Technology ve Society. 13 3 , 139–150. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.13.3.139
  • Gül, H. Ü. ve Sönmez, E. E. 2014 . Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersinin Webquest Yöntemi Ile Yürütülmesinin Akademik Başarıya Etkisi. XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri Kitabı.
  • Hamarat, E. 2019 . 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. Seta Analiz. 272, 1-24.
  • Haymana, B. ve Dağhan, G. 2019 . Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerle Ilgili Yapılan Araştırmaların Incelenmesi: Tematik Içerik Analizi Çalışması. Journal of Computer and Education Research. 8 16 , 787-820. DOI: 10.18009/jcer.772010
  • Kaldırım, A. ve Tavşanlı, Ö. F. 2021 . A Thematic Review Of Using Digital Teaching Technologies In Turkish Language Teaching. Journal of Educational Technology ve Online Learning, 4 2 , 70-95. https://doi.org/10.31681/jetol.898014
  • Kent, D. 2017 . Webquests: Tesol Strategy Guide. Pedagogy Press.
  • Khairunnisa, Khairunnisa. 2021 . A Systematic Literature Review on the Studies of WebQuest as a Learning Media Published in Selected Journals. S2 thesis, Universitas Jambi.
  • Kiliç, R. 2007 . WebQuest Destekli Işbirlikçi Öğrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Tutum Ve Erişiye Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kurtuluş, A., Ada, T. ve Yanık, H. B. 2014 . Bir Ortaokul Matematik Öğretmeninin Webquestin Uygulamasına Yönelik Görüşü. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 2 1 , 87-106. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.2s4m
  • Lyons, J. F. 2008 . Teaching History Online. Routledge.
  • MEB, 2018 . Fen Bilimleri Dersi Taslak Öğretim Programı Ilkokul Ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar . Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Onsekizoğlu, A. S. 2018 . WebQuest Destekli STEM Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisi Ve Zekâ Türleri Ile Öğrenme Stilleri Arasındaki Ilişki. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Özerbaş, M. A. 2012 . WebQuest Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Tutumlarına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 2 , 299-315.
  • Peterson, C. L. ve Koeck, D. C. 2001 . When Students Create Their Own Webquests. Learning And Leading With Technology. 29 1 , 10-17.
  • http://www.uwosh.edu/faculty_staff/winterfe/325/downloadfiles/WhenStudentCreate Webquest.pdf ‘den alınmıştır.
  • Schrum, L. ve Levin, B. B. 2009 . Leading 21st-Century Schools: Harnessing Technology For Engagement And Achievement. Corwin Press.
  • Şahin, N. 2010 . 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersinde Ağ Araştırması Webquest Aracı Kullanarak Oluşturulan Eğitim Ortamının Akademik Başarı Ve Derse Karşı Olan Tutuma Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şahin, Ş. 2012 . 5E Öğrenme Modeli Ile Desteklenmiş Webquest Ortamlarının Öğrencilerin Başarı Ve Memnuniyetlerine Etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Turville, J. 2013 . Differentiating By Student Learning Preferences: Strategies And Lesson Plans. Routledge.
  • Türegün Çoban, B. ve Adıgüzel, A. 2022 . Uzaktan Eğitim İngilizce Dersi Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçları Kullanımının Öğrenci Başarısına Ve Tutuma Etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 12 , 164-180. DOI: 10.21733/ibad.961403
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. ve Sarıkaya, M. 2018 . WebQuest Destekli Işbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı Ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 2 , 1524-1544. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.013
  • Ünal, A. 2012 . İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen Ve Teknoloji Ile Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Vinogradova, P. ve Shin, J. K. Eds. . 2020 . Contemporary Foundations For Teaching English As An Additional Language: Pedagogical Approaches And Classroom Applications. Routledge.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Uğur Bilir This is me

Publication Date June 30, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 11

Cite

APA Bilir, U. (2023). Türkiye’de Webquest Öğrenme Yöntemiyle İlgili Yapılan Çalışmalara İlişkin Tematik İçerik Analizi. ETÜ Sentez İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi(11), 45-69.