Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de WebQuest öğrenme yöntemiyle ilgili yapılan araştırmalara ilişkin eğilimleri tematik içerik analizi ile belirlemektir. Çalışma, doküman analizi yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Belirlenen amaç doğrultusunda Türkiye’de bugüne kadar WebQuest öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan 21 yüksek lisans, 6 doktora tezi, 16 makale ve 3 bildiri toplam 46 çalışma tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmalar, yayın türü, yılı, örneklem genişliği, örneklem düzeyi, araştırma yöntemi/deseni, veri toplama aracı, veri analiz türü, kullanılan dersler, ele alınan konu, sonuçlar ve öneriler bakımından incelenmiştir. Analizler sonucunda, çalışmaların yayın türlerine göre dağılımlarına bakıldığında % 45,7’sinin yüksek lisans tezinde çalışıldığı, araştırma yönteminde nicel yöntemin f=50 tercih edildiği görülmektedir. Örneklem düzeyine ilişkin genellikle ortaokul öğrencileriyle f=21 çalışıldığı, kullanılan veri toplama araçlarından ise ölçek f=39 , açık uçlu ve çoktan seçmeli testlerin f=31 kullanıldığı görülmüştür. Gelecekte yapılacak olan tematik analiz çalışmalarında, araştırmacıların bu tarama ve derleme çalışmalarını, PRISMA akış şeması kullanılarak yapmaları önerilmektedir.
The aim of this study the determine the trends in research on Webquest learning method in Turkey with thematic content analysis. The study was carried out using the document analysis method. In line with the determined purpose, a total of 46 studies 21 master's degree, 6 doctoral dissertations, 16 articles and 3 papers made using the WebQuest learning method in Turkey so far have been analyzed by thematic content analysis method. Studies were examined in terms of publication type, year, sample size, sample level, research method/pattern, data collection tool, data analysis type, courses used, subject discussed, results and recommendations. As a result of the analysis, when the distribution of the studies according to the types of publications is examined, it is seen that 45.7% of them were studied in the master's thesis, and the quantitative method f=50 was preferred in the research method. It has been observed that the sample level is generally studied with secondary school students f=21 , and the scale f=39 , open-ended and multiple-choice tests f=31 are used as data collection tools. In future thematic analysis studies, it is recommended that researchers do these screening and compilation studies using the PRISMA flowchart.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2023 |
| Published in Issue | Year 2023 Issue: 11 |