Bu
çalışmanın temel amacı, bireylerin Lefke Belediyesinin sunmuş olduğu hizmet
kalitesi hakkındaki kişisel algılarını belirlemektir. Bireylerin cinsiyet, yaş,
gelir düzeyi, meslek, eğitim vb. özelliklerine göre hizmet kalitesi
algılamaları incelenmektedir. Çalışma Lefke Belediyesinin hizmet sınırları
içinde yaşayan 280 birey üzerinde gerçekleşmiştir. Araştıma sonuçlarına göre bireyler
tarafından en olumsuz algılanan hizmet, alt yapı hizmetlerinde engelli ve
yaşlıların dikkate alınmamasıdır. En olumlu algılanan hizmet ise halkın
ihtiyacını karşılayacak suyu sağlamadır. Bireylerin cinsiyet, yaş, gelir
düzeyi, meslekleri, eğitimleri vb. özelliklerine göre hizmet kalitesini
algılamaları genellikle benzerdir.
Anahtar
Kelimeler: Hizmet kalitesi, SERVQUAL Yöntemi, Lefke Belediyesi, belediye sakini
Journal Section | Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/