Yönetmen, günümüz dünyasının hikâye anlatıcısıdır. Bu çalışmada deneyim, flanör, kamera gözü/bakış, zihin, algı/bilinç, geçmişe dönüş (flashback) kavramları üzerinde durulmuştur ve bu kavramlar, yönetmenliğini Gaspar Noe’nin yaptığı ‘Enter the Void’ filmi üzerinden örneklendirilmeye çalışılmıştır. Filmin temasını oluşturan ve insan ruhunun bedenden çıktığında var olacağı koşulları ve ruhun geçireceği bilinç durumlarını açıklayan ‘Bardo Deneyimi’, psikedelik madde etkisi altındayken silahla vurulan Oscar’ın gözünden anlatılmıştır. Psikedelik kavramı, zihnin iç dünyasını yansıtıp bilinci görünür kılar. Noe bu filmi çekmeye -bir bakıma Walter Benjamin’in de deneyim yönünden benzerini gerçekleştirdiği gibi- madde kullanımları sonucunda karar vererek özgün bir çalışma ortaya koymuştur. Enter the Void, ‘filmin dünyasına geçmek, filme yerleşmek’ deyiminin ve Tarkovski’nin de dediği gibi “kişisel olmayan bir film yapılabileceğine inanmıyorum” sözünün deneyimlenebileceği başarılı örneklerdendir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/