BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 4 Issue: 2, 43 - 54, 01.08.2013

Abstract

-

References

  • Akış, Sevgin (2000), “Kıbrıs’ta Çevre Bilinci”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(1): 7-17.
  • Akten, M. (2003), “Isparta İlineki Bazı Rekreasyon Alanlarının Mevcut Potansiyellerinin Beleirlenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2: 115-132.
  • Avrupa Çevre Ajansi (2003), AvrupaınÇevre sorunları: Üçüncü değerlendirme raporu, Lüksemburg: Avrupa Toplulukları Resmi Yayınları Bürosu, Kopenhag.
  • Baykal, Hülya ve Tan Baykal (2008), “Küreselleşen Dünya’da Çevre Sorunları”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), http://www.mku.edu.tr/files/25_dosya_1338382563.pdf , (Erişim Tarihi: 2013).
  • DPÖ (2012), Basın Bildirisi: KKTC 2011 Nüfus ve Konut Sayımı İlk Kesin Sonuçları (17 Aralık 2012) , http://www.devplan.org/Nufus2011/nufus%20son_.pdf , (Erişim Tarihi: 4.08.2013).
  • Erdal, Hilmi, Gülistan Erdal ve Mustafa Yücel (2013), “Üniversite Öğrencilerinin Çevre Bilinç Düzeyi Araştırması: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4 (2013): 57-6.
  • Erten, S. (2004), “Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl
  • Olmalıdır?”, Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, 65/66(25), http://yunus.hacettepe.edu.tr/~serten/makaleler/cevre.pdf, (Erişim Tarihi: 20.9.2013).
  • Erten, Sinan (2005), “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu
  • Davranışların Araştırılması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28(2005): 91-100.
  • Erten, S. (2012), “Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci”, Eğitim ve Bilim, 37(166).
  • Eyüpoğlu, A. (2003), “Çevre Eğitimi, Çevre Bilinci ve Sorumluluklar”, www.kutuphanelergm.gov.tr/edirne halk / oluşum 29- 3. htm., (Erişim Tarihi: 2013).
  • George, D. and Mallery, P. (2001), SPSS For Windows, Third Edition, Allyn &
  • Bacon/Pearson Education Company, USA. Kalıpsız, A. (1981), İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi, Yayın No: 2837, O.F. Yayın No:294, İstanbul.
  • Karabıçak, M. ve R. Armağan (2004), “Çevre Sorunlarının Ortaya Çıkış
  • Süreci, Çevre Yönetiminin Temelleri ve Ekonomik Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(2): 203-228. Karataş, Abdullah (2011), “Çevre Bilincinin Geliştirilmesinde Doğa Tarihi
  • Müzeleri’nin Rolü”, Akademik Bakış Dergisi, 27(2011), http://www.akademikbakis.org/27/11.pdf, (Erişim Tarihi: 11.10.2013).
  • Keleş, R. (1997), “Çevre, Yurttaş, Sorumluluk”, İnsan, Çevre, Toplum, İmge
  • Kitapevi, 2. Baskı, İstanbul. Keleş, Ruşen ve Can Hamamcı (2002), Çevre Bilim, İmge Kitabevi, 4. Baskı, İstanbul.
  • Kızılaslan, Halil Ve Nuray Kızılaslan (2005), “Çevre Konularında Kırsal
  • Halkın Bilinç Düzeyi ve Davranışları (Tokat İli Artova ilçesi Örneği)”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergis, 1(1). LEADER PROGRAMME (2010), Karpaz Area Local Development Strategy, EU Aid Programme for the Turkish Cypriot Community, Nicosia, 14
  • December 2010; http://www.tccruraldevelopment.eu/rdst/images/docs/local_ development_strategy_karpaz_area.pdf, (Erişim Tarrihi: 18 11 2013).
  • Oğuz, Dicle, Işıl Çakcı, Safiye Kavas (2011), “Yüksek öğretimde öğrencilerin
  • çevre bilinci”, SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 12: 34-39. Tokat, Necmettin ve Ahmet Mutlu (2004),“Çevre Bilinci Ve Duyarlılığı
  • Bakımından Corumdaki Orta Öğretim Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, G.Ü. İ.İ.B.F Dergisi, 1/2004: 207-220.
  • Uluğ, Erol (Der.) (1997), “Çevre Kirlenmesinin Boyutları”, İnsan, Çevre, Toplum, (Yayına Hazırlayan: Ruşen Keleş), İmge Kitabevi.
  • WCED (1987), World Commission on Environment and Development, Our Common Future: The Brundtland Report. Oxford University Press, Oxford.
  • Vizyon 2023 (2003), Vizyon ve Öngörü Raporu, Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Tematik Paneli, 2003, Ankara; http://www.tubitak.gov.tr/ tubitak_content_files/vizyon2023/csk/CSK_son_surum.pdf, (Erişim Tarihi: 2013).
  • Yeşilyurt, Selami, Şeyda Gül ve Yavuz Demir (2013), “ Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılığı: Ölçek Geliştirme Çalışması”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25): 38Yılmaz, Ayhan, İnci Morgil, Pınar Aktug ve İsmail Göbekli (2002), “Ortaögretim ve Üniversite Ögrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundakı Bilgıileri ve Önerileri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22: 156-162.
  • Kaan Kutlay, Lefke Avrupa Üniversitesi Ekonomi Bölümü öğretim elemanı olarak görev yapmaktadır. Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Yüksek Lisans (Marmara Üniversitesi, Türkiye), Doktora Öğrencisi (Lefke Avrupa Üniversitesi, KKTC). Kutlay’ın ilgi alanları şunlardır: Genel bankacılık ve Finans konuları, Yatırım Analizi, Uluslar arası Ekonomi ve Makroekonomi. Kaan Kutlay is a lecturer Department of Economics in European University of Lefke. BS (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), MBA (Marmara University), Phd Student (European University of Lefke). His research interests: General banking and finance topics, Investment Appraisal, International Economics, Macro Economics. Doç. Dr. Okan Veli Şafaklı, Lefke Avrupa Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi ve bölüm başkanıdır. Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Yüksek Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Doktora (Çukurova Üniversitesi, Türkiye). Çok sayıda ulusal ve uluslararası kongrede bildiri sunan ve makale çalışması bulunan Şafaklı'nın ilgi alanları şunlardır: Genelde Turizm özelde ise Turizmin Finansmanı, Kooperatifçilikte Finansman, Genel Bankacılık ve Finans konuları. Assoc. Prof. Dr. Okan Veli Safaklı, is lecturer in European University of Lefke and Head of Business Department. BS (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), MBA (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), PhD (Çukurova University, Turkey). He has a lot of papers presented in national and international congresses and articles published. His research interests: Tourism financing, financing of cooperatives and general banking and finance topics.

KKTC KARPAZ BÖLGESİ ÇEVRE SORUNLARI VE BİLİNCİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2013, Volume: 4 Issue: 2, 43 - 54, 01.08.2013

Abstract

Bu çalışmada, çevre ve doğal özellikleri nedeniyle mukayeseli üstünlüğe sahip Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Karpaz bölgesi sakinlerine yönelik araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada Karpaz bölgesinin temel çevre sorunları ve bölge halkının çevre bilinci sorgulanmıştır. Karpaz bölgesinin en önemli çevre sorunları sırasıyla “yangınlar”, “görüntü kirliliği”, “atıklardan doğan kirlilik”, “doğal kaynakların azalması”, “petrol dolum tesisleri”, “çarpık yapılaşma”, “su kirliliği” ve “cep telefonu baz istasyonları” şeklinde ifade edilmiştir. Çevre bilinci açısından bölge halkı oldukça tatminkar tavır sergilemiştir. Bölge halkının çevre bilincini gösteren başlıca ifadeler sırasıyla “Restaurantlarda ve tatil yerlerinde çöpler ayrı ayrı toplanmalı”, “Çevre sorunları ilköğretimden itibaren müfredata dahil edilmeli”, “Ekolojik denge giderek bozulmaktadır”, “Çevreyi kirletenlere ağır cezalar uygulanmalı”, “Çevre sorunları hakkında gazetelerde ve TV’de çıkan haberleri takip ederim?” ve “Çevre kirliliğim en önemli sebebi kişilerdir.” Bölge halkının “Hükümetlerin çevre politikasını beğeniyorum” ve “30 yıl sonra çevre bugünkünden iyi olacaktır” ifadelerine kararsız yorum yapması ise karar vericiler tarafından üzerinde durulacak hususlardır.

References

  • Akış, Sevgin (2000), “Kıbrıs’ta Çevre Bilinci”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(1): 7-17.
  • Akten, M. (2003), “Isparta İlineki Bazı Rekreasyon Alanlarının Mevcut Potansiyellerinin Beleirlenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2: 115-132.
  • Avrupa Çevre Ajansi (2003), AvrupaınÇevre sorunları: Üçüncü değerlendirme raporu, Lüksemburg: Avrupa Toplulukları Resmi Yayınları Bürosu, Kopenhag.
  • Baykal, Hülya ve Tan Baykal (2008), “Küreselleşen Dünya’da Çevre Sorunları”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), http://www.mku.edu.tr/files/25_dosya_1338382563.pdf , (Erişim Tarihi: 2013).
  • DPÖ (2012), Basın Bildirisi: KKTC 2011 Nüfus ve Konut Sayımı İlk Kesin Sonuçları (17 Aralık 2012) , http://www.devplan.org/Nufus2011/nufus%20son_.pdf , (Erişim Tarihi: 4.08.2013).
  • Erdal, Hilmi, Gülistan Erdal ve Mustafa Yücel (2013), “Üniversite Öğrencilerinin Çevre Bilinç Düzeyi Araştırması: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”, Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4 (2013): 57-6.
  • Erten, S. (2004), “Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl
  • Olmalıdır?”, Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, 65/66(25), http://yunus.hacettepe.edu.tr/~serten/makaleler/cevre.pdf, (Erişim Tarihi: 20.9.2013).
  • Erten, Sinan (2005), “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu
  • Davranışların Araştırılması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28(2005): 91-100.
  • Erten, S. (2012), “Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci”, Eğitim ve Bilim, 37(166).
  • Eyüpoğlu, A. (2003), “Çevre Eğitimi, Çevre Bilinci ve Sorumluluklar”, www.kutuphanelergm.gov.tr/edirne halk / oluşum 29- 3. htm., (Erişim Tarihi: 2013).
  • George, D. and Mallery, P. (2001), SPSS For Windows, Third Edition, Allyn &
  • Bacon/Pearson Education Company, USA. Kalıpsız, A. (1981), İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi, Yayın No: 2837, O.F. Yayın No:294, İstanbul.
  • Karabıçak, M. ve R. Armağan (2004), “Çevre Sorunlarının Ortaya Çıkış
  • Süreci, Çevre Yönetiminin Temelleri ve Ekonomik Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(2): 203-228. Karataş, Abdullah (2011), “Çevre Bilincinin Geliştirilmesinde Doğa Tarihi
  • Müzeleri’nin Rolü”, Akademik Bakış Dergisi, 27(2011), http://www.akademikbakis.org/27/11.pdf, (Erişim Tarihi: 11.10.2013).
  • Keleş, R. (1997), “Çevre, Yurttaş, Sorumluluk”, İnsan, Çevre, Toplum, İmge
  • Kitapevi, 2. Baskı, İstanbul. Keleş, Ruşen ve Can Hamamcı (2002), Çevre Bilim, İmge Kitabevi, 4. Baskı, İstanbul.
  • Kızılaslan, Halil Ve Nuray Kızılaslan (2005), “Çevre Konularında Kırsal
  • Halkın Bilinç Düzeyi ve Davranışları (Tokat İli Artova ilçesi Örneği)”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergis, 1(1). LEADER PROGRAMME (2010), Karpaz Area Local Development Strategy, EU Aid Programme for the Turkish Cypriot Community, Nicosia, 14
  • December 2010; http://www.tccruraldevelopment.eu/rdst/images/docs/local_ development_strategy_karpaz_area.pdf, (Erişim Tarrihi: 18 11 2013).
  • Oğuz, Dicle, Işıl Çakcı, Safiye Kavas (2011), “Yüksek öğretimde öğrencilerin
  • çevre bilinci”, SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 12: 34-39. Tokat, Necmettin ve Ahmet Mutlu (2004),“Çevre Bilinci Ve Duyarlılığı
  • Bakımından Corumdaki Orta Öğretim Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, G.Ü. İ.İ.B.F Dergisi, 1/2004: 207-220.
  • Uluğ, Erol (Der.) (1997), “Çevre Kirlenmesinin Boyutları”, İnsan, Çevre, Toplum, (Yayına Hazırlayan: Ruşen Keleş), İmge Kitabevi.
  • WCED (1987), World Commission on Environment and Development, Our Common Future: The Brundtland Report. Oxford University Press, Oxford.
  • Vizyon 2023 (2003), Vizyon ve Öngörü Raporu, Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Tematik Paneli, 2003, Ankara; http://www.tubitak.gov.tr/ tubitak_content_files/vizyon2023/csk/CSK_son_surum.pdf, (Erişim Tarihi: 2013).
  • Yeşilyurt, Selami, Şeyda Gül ve Yavuz Demir (2013), “ Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılığı: Ölçek Geliştirme Çalışması”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25): 38Yılmaz, Ayhan, İnci Morgil, Pınar Aktug ve İsmail Göbekli (2002), “Ortaögretim ve Üniversite Ögrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundakı Bilgıileri ve Önerileri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22: 156-162.
  • Kaan Kutlay, Lefke Avrupa Üniversitesi Ekonomi Bölümü öğretim elemanı olarak görev yapmaktadır. Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Yüksek Lisans (Marmara Üniversitesi, Türkiye), Doktora Öğrencisi (Lefke Avrupa Üniversitesi, KKTC). Kutlay’ın ilgi alanları şunlardır: Genel bankacılık ve Finans konuları, Yatırım Analizi, Uluslar arası Ekonomi ve Makroekonomi. Kaan Kutlay is a lecturer Department of Economics in European University of Lefke. BS (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), MBA (Marmara University), Phd Student (European University of Lefke). His research interests: General banking and finance topics, Investment Appraisal, International Economics, Macro Economics. Doç. Dr. Okan Veli Şafaklı, Lefke Avrupa Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi ve bölüm başkanıdır. Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Yüksek Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC), Doktora (Çukurova Üniversitesi, Türkiye). Çok sayıda ulusal ve uluslararası kongrede bildiri sunan ve makale çalışması bulunan Şafaklı'nın ilgi alanları şunlardır: Genelde Turizm özelde ise Turizmin Finansmanı, Kooperatifçilikte Finansman, Genel Bankacılık ve Finans konuları. Assoc. Prof. Dr. Okan Veli Safaklı, is lecturer in European University of Lefke and Head of Business Department. BS (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), MBA (Eastern Mediterrenaean University, TRNC), PhD (Çukurova University, Turkey). He has a lot of papers presented in national and international congresses and articles published. His research interests: Tourism financing, financing of cooperatives and general banking and finance topics.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research
Authors

Kaan Kutlay This is me

Okan Veli Şafaklı This is me

Publication Date August 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Kutlay, K., & Şafaklı, O. V. . (2013). KKTC KARPAZ BÖLGESİ ÇEVRE SORUNLARI VE BİLİNCİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 43-54.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/