This paper explores the rising importance of QA in HE contexts, and briefly examines the factors driving its development and relationship to the context of globalised HE. This paper draws attention to some of the rhetoric of QA in HE in global contexts, analysing the assumptions behind QA as well as the reasons behind the urgent introduction of QA into the HE context. Furthermore, it also examines the policy context and the policy drivers behind the development of QA in HE contexts. Moreover, this paper analyses the massification and globalisation of HE, and explores the impact of the Bologna Process on QA. This paper explores the introduction and influences of the QA process in Turkish HE, which provides a good example of policy transfer and highlights the challenges of transferring a UK-specific QA framework to a Turkish national context. In addition to the influences of the Bologna Process, this paper also highlights the effects of QA implementation in Turkish HE. This paper concludes the experience as; harmonization and standardization of educational activities via QA has presumably led to more diversity and heterogeneity across nations.
Bu çalışma yükseköğretimde günden güne daha da önem kazanan kalite denetleme konusunu ele almakta ve küresel yükseköğretim bağlamında kalite denetleme olgusunun gelişimini etkileyen faktörleri incelemektedir. Bu makale aynı zamanda kalite denetlemenin altında yatan varsayımlar ve kalite denetleme olgusunun yükseköğretim alanına acil olarak yerleştirilmesi gerekliliğinin sebeplerini analiz ederek küresel bağlamda yükseköğretimde kalite denetlemesi ile ilgili retoriklere dikkat çekmektedir. Bunların yanı sıra, yükseköğretimde kalite denetlemenin gelişimi arkasında yer alan politikalar ve bu politikaları yürütenlerle ilgili konular da ele alınmıştır. Aynı, zamanda, yükseköğretimin küreselleşmesi ve kitleselleşmesi de çalışmanın kapsamı içerisinde olup Bolonya Sürecinin kalite denetleme üzerindeki etkileri de incelenmektedir. Çalışma ayrıca ilgili politikaların aktarımına ve İngiltere’ye has bir kalite denetleme sisteminin Türk sistemine aktarılması sürecinde karşılaşılan zorluklara iyi bir örnek teşkil eden kalite denetleme sürecinin Türk yükseköğretimine girmesi ve sistem üzerindeki etkilerini de incelemektedir. Çalışma, Bolonya sürecinin etkilerinin yanı sıra kalite denetleme sisteminin Türk yükseköğretiminde uygulanmasının etkilerine de değinmektedir. Çalışma, bu süreçten edinilen tecrübeyi şu şekilde özetler: kalite denetleme yoluyla eğitsel aktivitelerin uyumlulaştırılması ve standardizasyonu tüm Türk eğitim sistemine daha fazla çeşitlilik ve heterojenlik sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/