BibTex RIS Cite

Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı

Year 2015, Volume: 2 Issue: 4 - Volume: 2 Issue: 4, 104 - 111, 01.07.2016

Abstract

Farklı sanat ve tasarım alanları zaman zaman çeşitli benzerlikler ve ortaklıklar sergileyebilir. Bu durum tasarıma ilişkin konseptlerin oluşturulma ve değerlendirilme aşamasında geliştirilen bütüncül yaklaşımları, disipliner ilkeleri, saptanan ya da sunulan tasarım problemlerine ilişkin çözümleme yöntemleri ya da ürün çıktısı sürecinde insan ile olan etkileşim öngörüleri açısından açığa çıkabilir. Bu araştırma Ekslibris sanatı ile iç mekân tasarımı arasındaki benzerliğe ve ortaklığa ilişkin fark edilen bağıntılar doğrultusunda bir tez geliştirmiş; farklı uygulama alanları, çeşitli etkenler ve değişkenler olmasına karşın; benzer süreçler, yöntemler, ilkeler ve yaklaşımlarla bu tez geliştirilmiş, antitezler ile tezin aksine düşünceler öne sürülmüş ve bir senteze ulaşmayı amaçlamıştır.

References

  • Brooker, Graeme; Stone, Sally. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? (Çev.: Zeynep Yazıcıoğlu Halu), İstanbul: YEM Yayın.
  • Gottdiener, Mark. (2005). Postmodern Göstergeler (Çev.: Erdal Cengiz, Hakan Gür, Arhan Nur), Ankara: İmge Kitabevi.
  • Mitton, Mauren. (2004). Interior Design Visual Presentation A Guide To Graphics,
  • Models And Presentation Techniques, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Pektaş, Hasip. (2014). Ekslibris, İstanbul: İstanbul Ekslibris Derneği.
  • Tomak, Ali. (2014). “Gift Tradition As A Cultural Value And Exlibris”, Ekslibrist
  • International Journal of Ex-libris / Vol.1 / Part 2: 33-41. Türkoğlu, Nurçay. (2010), İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal
Year 2015, Volume: 2 Issue: 4 - Volume: 2 Issue: 4, 104 - 111, 01.07.2016

Abstract

References

  • Brooker, Graeme; Stone, Sally. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? (Çev.: Zeynep Yazıcıoğlu Halu), İstanbul: YEM Yayın.
  • Gottdiener, Mark. (2005). Postmodern Göstergeler (Çev.: Erdal Cengiz, Hakan Gür, Arhan Nur), Ankara: İmge Kitabevi.
  • Mitton, Mauren. (2004). Interior Design Visual Presentation A Guide To Graphics,
  • Models And Presentation Techniques, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Pektaş, Hasip. (2014). Ekslibris, İstanbul: İstanbul Ekslibris Derneği.
  • Tomak, Ali. (2014). “Gift Tradition As A Cultural Value And Exlibris”, Ekslibrist
  • International Journal of Ex-libris / Vol.1 / Part 2: 33-41. Türkoğlu, Nurçay. (2010), İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal
There are 6 citations in total.

Details

Other ID JA44NK26RC
Journal Section Articles
Authors

Ali Tomak This is me

Sena Tomak This is me

Publication Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 4 - Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Tomak, A., & Tomak, S. (2016). Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, 2(4), 104-111.
AMA Tomak A, Tomak S. Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı. ıje. July 2016;2(4):104-111.
Chicago Tomak, Ali, and Sena Tomak. “Tez Antitez Ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı Ve İç Mekân Tasarımı”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 2, no. 4 (July 2016): 104-11.
EndNote Tomak A, Tomak S (July 1, 2016) Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 2 4 104–111.
IEEE A. Tomak and S. Tomak, “Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı”, ıje, vol. 2, no. 4, pp. 104–111, 2016.
ISNAD Tomak, Ali - Tomak, Sena. “Tez Antitez Ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı Ve İç Mekân Tasarımı”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 2/4 (July 2016), 104-111.
JAMA Tomak A, Tomak S. Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı. ıje. 2016;2:104–111.
MLA Tomak, Ali and Sena Tomak. “Tez Antitez Ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı Ve İç Mekân Tasarımı”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, vol. 2, no. 4, 2016, pp. 104-11.
Vancouver Tomak A, Tomak S. Tez Antitez ve Sentez Kapsamında Ekslibris Sanatı ve İç Mekân Tasarımı. ıje. 2016;2(4):104-11.