Objective: This study was designed to assess the impact of elec-tronic education on students' learning levels and to compare the video-based electronic learning with text-based learning among medical faculty students.
Materials and Methods: This study was conducted as a single center, cross-sectional study. All of the volunteers were fourth year students of the medical faculty. All students were randomly divided into two groups. Each group had 100 students. In group 1, all students were educated by video-based electronic learning about wound healing, and in group 2, all students were educated by standard lectures from textbook. Both groups were evaluated according to their correct response rates.
Results: The video-based learning increased the correct response rates by 25 fold for more than five questions (OR: 25, p=0.0001) and increased the correct response rates by 10 fold for more than seven questions (OR: 10, p=0.0001).
Conclusion: In this study, video-based learning was found more successful than the text-based learning as a learning method.
Istanbul University Scientific Research Project number 26915.
26915
Amaç: Bu çalışma, tıp fakültesi öğrencileri arasında elektronik eği-timin öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkisini değerlen-dirmek ve video tabanlı elektronik öğrenmeyi metin tabanlı öğren-me ile karşılaştırmak için tasarlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma tek merkezli, kesitsel bir çalışma olarak yapılmıştır. Gönüllülerin tamamı tıp fakültesinin dördüncü sınıf öğrencileridir ve tüm öğrenciler rastgele iki gruba ayrıldı. Her gruba 100 öğrenci dahil edildi. Grup 1'de tüm öğrencilere yara iyi-leşmesi hakkında video tabanlı elektronik öğrenme ile eğitim veril-di ve 2. gruptaki tüm öğrenciler ders kitabından standart derslerle eğitildi. Her iki grup da doğru yanıt oranlarına göre değerlendirildi.
Bulgular: Video tabanlı öğrenme, beşten fazla soru için doğru yanıt oranlarını 25 kat arttırırken (OR: 25, p=0.0001) yediden fazla soru için 10 kat arttırdığı tespit edilmiştir (OR: 10, p=0.0001).
Sonuç: Bu çalışmada video temelli öğrenme, bir öğrenme yöntemi olarak metin temelli öğrenmeye göre daha başarılı bulunmuştur.
26915
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 26915 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | February 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |