Bu çalışma ile Türkiye’de ki cezaevlerinde uygulanan eğitim politikaları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu konuda Türkiye’de ki cezaevlerinde eğitim ile ilgili mevzuat, MEB istatistikleri, TÜİK cezaevi istatistikleri ve alan yazın incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre Türkiye’de ceza infaz kurumları olarak; açık ceza infaz kurumları, kapalı ceza infaz kurumları, yüksek güvenlikli kapalı ceza infaz kurumları, çocuk kapalı ceza infaz kurumları, gençlik kapalı ceza infaz kurumları, gözlem ve sınıflandırma merkezleri, çocuk eğitim evleri bulunmaktadır. Türkiye’de cezaevlerinde I ve II. kademe eğitimi başarı kursları, açık ilköğretim okulu, açık öğretim lisesi, açık öğretim fakültesi, mesleki eğitim çalışmaları, sosyal - kültürel faaliyetler, kütüphane ve kitaplık faaliyetleri, dinî ihtiyaçların karşılanması eğitim faaliyetleri yapılmaktadır. 2018 yılı itibariyle 35 bin tutuklu ve hükümlü eğitim hakkından yararlanmaktadır. Türkiye’de cezaevlerinde eğitim faaliyetleri için eğitim hukuku mevzuatının ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli olduğu ancak sürekli geliştirilmeye ihtiyaç duyduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cezaevlerinde ki eğitim faaliyetlerinin etkililiğini arttırmak için MEB ile üniversiteler, sivil toplum örgütleri ve belediyeler arasında işbirliği protokolü düzenlenmeli ve var olanlar güçlendirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | February 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |